عبودیت بهترین مقام برای انسان است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه عبودیت بهترین مقام برای انسان است، گفت: عبودیت دارای آثار عظیم در دنیا و آثار بی نهایت در آخرت است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخت و گفت: عبودیت دارای آثار عظیم در دنیا و آثار بی نهایت در آخرت است.

وی افزود: انسان ضعیف خلق شده و سرمایه ای جز خداوند ندارد، وقتی انسان ظرف عبودیت و طلوع عبادت الله شود چون رشته اتصال بین او خداوند است سبب قدرت او‌ می شود. البته فوران این قدرت به ظرفیت اخلاص مومن در بندگی الهی بستگی دارد و اینگونه نیست که همه مومنان دارای یک نوع قدرت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه عبودیت بهترین مقام برای انسان است، عنوان کرد:  پروردگار پیامبران خود را به این مقام ستوده است، البته آیات متعددی در این مسأله است که گاهی پیامبری را با این عنوان نام می برد، مقام رسالت جایگاه بالایی دارد اما عبودیت سبب رسیدن به مقام رسالت است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه انسان باید واقعا تسلیم دستورات الهی باشد و آنها را تجزیه نکند، ابراز کرد: برخی عبادت های بدنی مثل نماز را انجام می دهند اما  عبادت مالی مثل خمس و زکات را انجام نمی دهند این دینداری الهی نیست، برخی بخشی از دین را عمل کرده به بخش دیگر آن عمل نمی کنند. خداوند چنین دینی را نمی پذیرد. 

وی با بیان اینکه کسی که ولایت ولی الهی امیر مومنان امام علی (ع) را قبول نکند دین او ناقص است و خداوند آن را از او نمی پذیرد، گفت: دین الهی کامل است خداوند از بنده خود هم کامل آن را می خواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: انبیا الهی، اهل بیت(ع) و اولیا الهی کاملا مطیع همه دستورات الهی بودند. به همین دلیل خداوند آنها را پیشوا و‌ راهبر مردم قرار داد. آنها همه امتحانات الهی را در بندگی به شایستگی سپری کردند.

این استاد اخلاق ادامه داد: پروردگار در کل آفرینش از هر نظر بندگانی بهتر از پیامبر(ع) و اهل بیت (ع) ندارد، به همین سبب آنها را الگو و سرمشق مردم در دنیا قرار داده است که دنیا و آخرت آنها آباد شود. فقط خداوند بندگان خود را می شناسد با همین شناخت الگو‌ و سرمشق انسان های دیگر را انتخاب می‌کند.

کد خبر 1242238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha