امامی که مجری طرح پیوند مسجد و مدرسه برای دانش‌آموزان روستایی است

حجت‌الاسلام علی‌پرست، امام روستای باغدشت در کنار احیای کارکردهای مختلف مسجد همچون مقابله با آسیب‌های اجتماعی، حمایت معیشتی از محرومان و رفع اختلافات خانوادگی، از مجریان طرح پیوند مسجد و مدرسه برای دانش‌آموزان روستایی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «فضل‌الله علی‌پرست»، امام روستای باغدشت شهرستان قائمشهر از توابع استان مازندران، بیش از ۴۰ سال است که در میدان تبلیغ و فعالیت های جهادی حضور دارد و حدوداً پنج سالی می شود که به عنوان امام روستای باغدشت مشغول خدمت رسانی به روستائیان به ویژه در گروه گشایی از مشکلات آنها و ترویج معارف اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام علی پرست علاوه بر برنامه های مسجد، سه روز در هفته نیز در مدرسه روستای باغدشت اقدام به برگزاری نماز جماعت می کند و علاوه بر عضویت در انجمن اولیاء و مربیان ارتباط خوبی با مدیریت مدرسه دارد و برای مسجدمحور شدن برنامه های تربیتی بچه های روستا و پیوند مسجد و مدرسه در تلاش است.

 

روستای باغدشت دهستان بالاتجن - قائم شهر

 

 

برنامه ریزی برای فراغت تابستانی نوجوانان روستای باغدشت از دیگر وجوه همت این امام روستا است که با بازگشایی مدارس، این فعالیت ها به ویژه در حوزه هیئت قرآن پنجشنبه ها و با حضور دانش آموزان روستا دنبال می شود.

 

با توجه به آنکه روستای باغدشت همچون دیگر نقاط از آسیب های مصون نیست، امام این روستا بخشی از فعالیت های مسجدی خود و نیز دغدغه مندی مسجدی ها را به سمت رفع این آسیب ها برده است، علاوه بر سخنرانی، با ارائه برنامه های مشاوره موفق به ایجاد صلح و آشتی در تعدادی از پرونده های در آستانه جدایی شده و برای ترک اعتیاد افراد مبتلا نیز برنامه های مشاوره ها و حمایتی را اجرا می کند.

 

ارائه خدمات مشاوره برای جلوگیری از طلاق، رفع اختلافات خانوادگی و بازگشت به زندگی زوجین، حمایت معیشتی از محرومان، ایجاد فرصت اشتغال برای توانایی های مالی محدود با پیگیری از نهادهای خیریه نیز از خدماتی است که حجت الاسلام علی‌پرست با جدیت و روحیه جهادی دنبال می کند چنان که در زمینه اشتغ‌الزایی با رایزنی صندوق قرض الحسنه محله، تعدادی از متقاضیان را را برای دریافت وام ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به نهادها و موسسات مرتبط معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام علی‌پرست در قالب طرح ۳۱۳ مشتمل بر حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با مشارکت بنیاد هدایت کشور، از پنج خانواده محروم حمایت می کند. علاوه بر طرح ۳۱۳، تعداد ۴۰ خانواده دیگر نیز تحت پوشش مسجد هستند و در ایام کرونا بیش از ۱۵۰ میلیون تومان به آنها کمک رسانی شده و از حمایت های معیشتی بهره مند شده اند.

 

کسب رضایت از شاکیان و تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرنقد، پیگیری برای معافیت فرزندان خانواده های محروم و تحت پوشش از خدمت سربازی و تامین خدمات درمانی برای معلولان روستا، نیز به همت این امام روستا انجام می شود.

 

تأمین جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت با همکاری خیران و کمیته امداد امام خمینی(ره)، تامین هزینه لوله کشی آب و گازکشی برای خانواده های مستمند نیز توسط وی و با کمک جهادی مسجدی ها انجام شده و برکات بسیار داشته است.

 

به گفته وی، عمران و آبادانی منزل روستاها، احداث جاده، ساخت ورزشگاه برای روستا از برنامه های در دست انجام است که با جدیت پیگیری می شود. برپایی اردو برای بچه های روستا و برگزاری دورهمی های خانوادگی نیز به همت این امام روستا انجام و باعث همدلی اهالی شده است.

 

حجت الاسلام علی‌پرست در جهاد تبیین نیز ورودی جدی دارد و معتقد است، اساس کار و رسالت روحانیت و مسجدی ها تبیین است لذا هر جا که شرایط اقتضا و ایجاب کند در این عرصه وارد می شود که بی تاثیر نبوده و برکات داشته است.

 

کد خبر 1242258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha