بیش از ۷۰ هزار نفر در خوزستان از آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در ۹ ماهه نخست سالجاری بیش از ۷۰ هزار نفر دوره از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و غیردولتی در سطح استان بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی اظهار کرد: در 55 مرکز دولتی 1024 آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای سطح استان 71 هزار و 595 نفر دوره از جوانان استان برابر با 13 میلیون و 618 هزار و 570 نفر ساعت آموزش مهارتی را فراگرفتند. 

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان افزود: از این میزان آموزش 33 هزار و 474 نفر دوره در مراکز دولتی و 38 هزار و 121 نفر دوره در موسسات کارآموزی آزاد در بیش از 600 حرفه با رویکرد صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر اجرا شد. 

 

وی عنوان کرد: اهداف آموزش فنی و حرفه ای ایجاد زمینه اشتغال مولد، اشاعه فرهنک کار در جامعه، نوسازی فنون تولید ملی، افزایش بهره وری کار، ایجاد توانمندی های لازم برای استفاده از فناوری پیشرفته، کمک به اهداف اقتصادی کشوراست. 

 

ملایی هزاروندی تصریح کرد: بارزترین ویژگی آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای کوتاه مدت و موثربودن دوره آموزشی در ایجاد کار و احراز شغل در جوانان جویای کار است. 

 

وی خاطر نشان کرد: آموزش مهارتی در مراکز ثابت دولتی، آموزشگاه های آزاد، معتادان بهبود یافته، حاشیه شهرها، کارگاه های مهارت آموزی در محیط واقعی، مرکز تخصصی مهارت های پیشرفته، مراکز درمانی بهزیستی، سیار شهری، زندان، پادگان، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، صنعت ساختمان و سایر تفاهمنامه های منعقده و در بخش خصوصی نیز در رشته مختلف مهارتی با رویکرد خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه شد.

 

 

کد خبر 1242296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha