گلستان در حوزه هنرهای زیبا از بهترین مهارت ها برخوردار است

نظری گفت: استان گلستان در حوزه هنرهای زیبا از بهترین مهارت ها برخوردار است و به واسطه داشتن رنگین کمان اقوام سرشار از استعدادهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدرضا نظری امروز (دوشنبه ۵ دی) در نشست مدیرکل دفتر آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران کل ارشاد و آموزش و پرورش در خصوص آموزش هنر و هنرستان هنرهای زیبا، گفت: هر جا صحبت از آموزش و تربیت است، آموزش و پرورش نقش اصلی را دارد و بهترین مکان و ملجا آموزش و پرورش به شمار می رود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: شعار دولت سیزدهم مردمی سازی بوده و به خصوص در حوزه تعلیم و تربیت نیز تاکید شده است.

 

وی ادامه داد: مردم بهتر از مسئولان کار را دنبال می کنند و شعار آموزش و پرورش هم مردمی سازی کردن است.

 

نظری با بیان اینکه استقبال سایر دستگاه ها در حوزه هنرستان ها و فنی و حرفه ای و کار و دانش به معنای مردمی سازی است، گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند مباحثش را پیگیری کند، آموزش و پرورش یک نهاد بسیار گسترده ای است و سایر دوستان به ما کمک می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به طرح دیپلماسی مهارتی، افزود: این طرح در وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده است.

 

وی اظهارداشت: استان گلستان در حوزه هنرهای زیبا از بهترین مهارت ها برخوردار است، گلستان به واسطه داشتن رنگین کمان اقوام سرشار از استعدادهاست و هر شهری مهارت مخصوص خودش را دارد.

 

نظری از مسئولان وزارت ارشاد خواست تا هنرستان هنرهای زیبا استان گلستان را با نگاه ویژه ای در این بخش ببینند.

 

وی با اشاره به تکلیف مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش، گفت: معظم له فرمودند: هر دانش آموزی که از آموزش و پرورش خارج می شود باید یک مهارت داشته باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: یکی از شهرستان های استان که حرف برای گفتن دارد، شهرستان بندرگز است، یکی از هنرستان های آموزش و پرورش در بندرگز فعالیت دارد که آثار هنری به خارج از کشور هم صادر می کنند.

 

وی گفت: مهارت های خوب در استان گلستان زیاد است و دانش آموزان استان رتبه های کشوری و جهانی را در مسابقات کسب کرده اند.

 

 

 

کد خبر 1242355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha