افزایش بیش از ۲ برابری سفر هیئت های خارجی به شیراز

فرخ زاده گفت: سفر هیئت های خارجی به شیراز تا پایان آذرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمد فرخ‌ زاده، امروز دوشنبه (5 دی) در شورای توسعه گردشگری استان فارس از افزایش سفر هیئت های خارجی به شیراز خبر داد و گفت: سفر هیئت های خارجی به شیراز تا پایان آذرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: سفر هئیت های خارجی به استان در سال قبل تنها به حضور سفرای کشورهای افغانستان، صربستان، ایتالیا در ایران و سه هیئت تاجیکستانی، برزیلی و عمانی محدود شد اما این مراودات از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذر ماه ضمن تنوع در موارد و موضوعات با افزایش بیش از 2 برابری مواجه بوده است.

وی اعلام کرد: توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، سلامت، علمی و ... بین استان فارس و کشورهای مختلف، معرفی ظرفیت های استان و انعقاد تفاهم نامه های همکاری از موضوعات عمومی در ملاقات مسئولان فارس با هیئت های خارجی بوده است و برخی از این هیئت ها با اهداف اختصاصی در فارس حضور یافته اند.

فرخ زاده با اشاره به مراودات هیئت های خارجی با استان فارس با اهداف اختصاصی اظهار کرد: حضور هیئت مجارستانی با هدف توسعه روابط فرهنگی، حضور متفاوت هیئت ۵۰ نفره کشور موریس در شیراز و امضای تفاهم نامه های اقتصادی با اتاق بازرگانی استان، حضور سفیر عمان در شیراز و توافق برای ایجاد مکانیزم حل مشکلات اتباع عمانی در حوزه بهداشت و درمان، حضور سفیر کنیا و توافق برای ایجاد میز گردشگری متقابل در شیراز و نایروبی، حضور هیئت کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل با هدف تسهیل در امور و خدمت رسانی به پناهندگان، حضور هیئت تاجیکستانی و برگزاری هفته فرهنگی «تاجیکستان» در شیراز و توافق برای برگزاری هفته فرهنگی شیراز در تاجیکستان، اهدای نشان ویژه دولت قطر به استاندار فارس، حضور تجار کویتی، عراقی و برخی کشورهای اروپایی از جمله مراودات هیئت های خارجی با استان فارس در این زمینه بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به ظرفیت گردشگری سلامت در استان فارس هم گفت: تقویت روابط با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد و مجموعه مدیریت ارشد استان فارس برای تحقق این موضوع پذیرای هیئت هایی از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه و تاجیکستان بوده که با هدف شرکت در نمایشگاه گردشگری سلامت به استان فارس سفر کرده و قراردادهای خوبی با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی منعقد کرده بودند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: علاوه بر معرفی ظرفیت های فارس در حوزه سلامت و بررسی راهکاری های توسعه روابط در این حوزه، موقعیت ویژه ابرپروژه «شهر سلامت» در شیراز برای این هیئت ها به صورت میدانی تشریح شد و از تلاش های موثر نمایندگی وزارت خارجه و امور اتباع استان برای همکاری با استانداری فارس در این زمینه تشکر می کنیم.

فرخ ‌زاده اضافه کرد: مباحث اقتصادی ادبیات و مراودات خاص خود را دارد و عده ای از افراد ناآگاه امروز در جراید و محافل دائما تلاش می کنند رشد چشمگیر استان در صادرات را ناکارآمد جلوه دهند و این افراد ریل گذاری در این بخش توسط دولت و همکاری بخش خصوصی دلسوز و توانمند را هزینه ساز و کالای لوکس تلقی می کنند که این نوع تفکر نتیجه ای جز زمینگیر کردن دستاوردهای مهم استان ندارد.

وی تصریح کرد: با یک عزم جدی در مقابل کوته فکری های اقتصادی و موانع تولید و خدمات مولد باید ایستادگی کرد.

کد خبر 1242378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha