حضور قدیمی‌ترین دسته عزاداران فاطمی مساجد تهران در آستان امامزاده سیداسماعیل(ع)

دسته عزاداری مسجدی‌ها همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از مقابل مسجد گلشن به سمت آستان مقدس امامزاده سیداسماعیل(ع) حرکت می‌کند؛ حجت‌الاسلام انصاریان سخنران این خانه خدا در جمع عزاداران فاطمی(س)۹ است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمرتضی غروی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از دوم دی ماه به مدت ۱۰ شب در مسجد گلشن برگزار می شود، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین مصطفی عظیمی، سخنران این مراسم است و چند تن از ذاکران اهل بیت (ع) در این مراسم مرثیه سرایی و مداحی می کنند.

 

امام جماعت مسجد گلشن (واقع در تهران، خیابان شهید مصطفی خمینی) افزود: دسته عزاداری مسجد گلشن، که از ابتکارات مرحوم آیت الله سید محمدرضا غروی، موسس و امام جماعت فقید این مسجد و نماینده تام الاختیار امام خمینی (ره) در تهران است و قدمت آن به دهه شصت برمی گردد، روز سه شنبه، ششم دی ماه از مقابل مسجد گلشن به سمت آستان مقدس امامزاده سیداسماعیل (ع) در بازار سید اسماعیل (ع) تهران حرکت می کند و پس از اقامه عزا در این بقعه متبرکه، به محل این مسجد باز می گردد.

 

وی اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، سخنران مراسم عزاداری مسجد گلشن در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است. چند تن از ذاکران اهل بیت (ع) نیز مرثیه سرایی می کنند. اهالی مساجد امام حسن مجتبی (ع)، آیت الله کاشانی، حمزه سیدالشهدا (ع) و مهدیه و طلاب حوزه های علمیه آیت الله مجتهدی و امام رضا (ع) و فیلسوف الدوله نیز در این اجتماع شرکت می کنند.

 

غروی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد گلشن به مناسبت ایام فاطمیه، ۴۰ بسته معیشتی را میان نیازمندان توزیع می کند. ضمنا در ابتدای ماه جمادی الثانی همچون سایر ماه های قمری، گوسفند ذبح و گوشت آن میان خانواده های نیازمند توزیع شد.

کد خبر 1242406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha