سوگواره یاس نبوی در ۱۸ بقعه متبرکه فومن برگزار می‌شود

راستاد ۱۸ بقعه این شهرستان را مجری برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این برنامه آشنایی با سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حسن راستاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص)، ویژه برنامه ‌های سوگواری یاس نبوی در بقاع متبرکه شهرستان فومن برگزار می‌شود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه فومن، 18 بقعه این شهرستان را مجری برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این برنامه آشنایی با سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

وی با اشاره اینکه ایام فاطمیه بهترین فرصت برای معرفی سیره زندگی این بانوی بزرگواراست گفت: مراسم شام غریبان آن حضرت، برپایی نمایشگاه وغرفه مشاوره وقف، قرائت زیارتنامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا(س)، اعزام روحانی و سخنرانی و مداحی در سطح بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های طرح یاس نبوی در این شهرستان است.

 

راستاد با اشاره به برپایی خیمه معرفت در سطح بقاع متبرکه این شهرستان تصریح کرد: امروز باید مسلمانان در ارتباط با زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) معرفت خود را افزایش دهند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه فومن با اشاره به اینکه سالانه ده‌ها برنامه‌ و طرح فرهنگی و اجتماعی و مذهبی توسط اوقاف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه آرامش بهاری در جوار امامزادگان، سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا، نشاط معنوی در ایام تابستانی، بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر، دهه کرامت در ایام ولادت حضرت معصومه و امام رضا، ولایت علوی در ایام غدیر، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان از جمله طرح‌های شاخصی است که توسط اوقاف فومن برگزار می‌شود.

کد خبر 1242468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha