گوش دادن به اخبار و تبلیغات دشمن انسان راترسو، غافل و جاهل می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه بالاترین تلاش دشمن دروغ پردازی است گفت: گوش دادن به اخبار و تبلیغات دشمن انسان راترسو، غافل و جاهل می کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در سخنرانی خود در مسجد نظام مافی به مناسبت ایام فاطمیه مهمترین تبیین قرآن را دشمن شناسی دانست و گفت: جهاد تبیین بیشتر در بعد دشمن شناسی است،  همه تلاش دشمن با دروغ پردازی این است که از چشم ما نیافتد، بالاترین تلاش دشمن دروغ پردازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: هر کسی در فضای مجازی اخبار دشمنان را جوش می دهد چند بلا بر سر او می آید، شما دنبال تبلیغات باطل دشمن رفتید در وادی جهالت می افتید.

این استاد اخلاق با بیان اینکه وقتی خداوند بنده ای را دوست داشته باشد او را کمک می کند که توبه کنند، عنوان کرد: وقتی آدم و حوا گناه کردند با قسم دادن خداوند به اهل بیت(ع) به درگاه الهی توبه کردند و توبه آنها پذیرفته شد.


وی با استناد به روایتی از حضرت زهرا(س) اظهار کرد: انسان جاهل حق و باطل را تشخیص نمی دهد. دومین آسیب گوش کردن به اخبار دشمن دچار غفلت شدن است، غافل خود را به خواب می زند، غافل از انسانیت سقوط می کند، به حضرت زهرا(س) ظلم کردند مردم عکس العمل نشان ندادند. امروز هم به حافظان امنیت ظلم کردند برخی از مردم عکس العمل نشان ندادند زیرا اخبار دشمن را گوش داده بودند.


حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه دشمن از طریق تبلیغات دروغ  امیر مومنان امام علی(ع) و امام حسین(ع) را کافر جلوه می دهد، اظهار کرد: از دیگر آثار گوش کردن اخبار دشمن ضایع شدن عقل است که سبب می شود انسان در بیراهه قدم بردارد. در این حالت جوان مسجد و‌ قرآن را آتش می زند.

این استاد اخلاق ادامه داد: دشمنان چنان بر علیه امام حسن(ع) تبلیغ کرده بودند که افرادی دنبال کشتن او بودند، بنی امیه امروز رسانه های بیگانه مثل بی بی سی و اینترنشنال است.

وی با بیان اینکه آسیب دیگر گوش کردن به اخبار دشمن یاری نکردن حق است، ابزار کر:  تبلیغات دشمن کاری کرد که مردم خواب غفلت فرو روند و سر امام حسین(ع) سر نیزه برود.

این استاد اخلاق با بیان اینکه تبلیغات و اخبار دشمن انسان را به وادی دنیاگرایی می برد، عنوان کرد: تبلیغات و اخبار دشمن دنیای پست را برای شما  بزرگ و زیبا جلوه می دهد همچنین دنیا را برای شما بزرگتر از آخرت می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه تبلیغات دشمن جهاد را برای شما تلخ می‌کند، اظهار کرد: امروز همه برکاتی که بر سفره آن هستیم از جهاد دفاع مقدس است که جوانان مومن در آن استقامت کردند و به شهادت رسیدند.

 

وی با بیان اینکه تبلیغات و اخبار دشمن عامل ناامیدی انسان از دین می شود، گفت: بسیاری به همین دلیل نماز و حجاب و بسیاری اعتقادات خود را کنار گذاشتند، در حالی که انسان زرنگ بیشتر برای آخرت کار می کند و پاداش اعمال نیک خود را برای آخرت می‌خواهند.


این استاد اخلاق افزود: تبلیغات دشمن در دل مردم ترس می اندازد که دروغ های آنها را باور کنند. حضرت زهرا(ع) از دفاع یک نفره از امام زمان خود نترسید. امروز برخی نان این انقلاب را خوردند و نمک دان شکتند،  حضرت زهرا(س) یک زن باردار بود که به همه عالم درس حمایت از ولایت داد. علما، حوزویان، استادان دانشگاه و بازاریان و اقشار مختلف مردم از حضرت زهرا الگو‌ بگیرید.

کد خبر 1242490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha