فعالان کانون های مساجد درس آموخته مکتب فاطمی هستند

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در کنار نیروهای مخلص پایگاه های بسیج با برپایی موکب های خدمت رسانی به عزاداران فاطمی ارادت خود را به مادر سادات نشان دادند.

خبرگزاری شبستان - البرز: 

 

قریب چندصد سال از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می گذرد. اما داغ شهادت مادر همچنان سوزناک است و خاموش نشدنی. سفره مهربانی مادر برای آنانی که دل در گرو مهر او دارند همیشه باز است.

 

وجود مطهر حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها برای آنانی که مشق دفاع از ولایت می کنند، همواره گویای یک حقیقت ناب در مسیر شهادت است.

 

و اما نسل نوجوان و جوانی که امروز در سایه سار مسجد درس دلدادگی، ایثار، معرفت و بصیرت را می آموزند بیش از دیگران پای خدمت به سلاله اهل بیت(ع) هستند. 

 

بصیرت افزایی، خردمندی و معرفت بی نظیر و عالی نوجوانانی که در فضای مسجد با هدف امام مسجد که به واقع مدیر مسجد است، یکی از مشق های مکتب فاطمی است.

 

سعید جابری در خصوص اهمیت توجه به مکتب فاطمی و حضور پرشورو پررنگ نیروهای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد در عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از مهمترین رویکردهای فعالیت در کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت و پرورش در مکتب فاطمی است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: مکتب فاطمی تبیین کننده درس ولایت مداری و دفاع از ولایت است. تمسک به این مکتب در قالب سبک زندگی اسلامی ایرانی با محوریت مسجد ممکن می شود. 

 

وی اظهار کرد: رشد فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در جریان برپایی ویژه برنامه ها و مناسبت های مذهبی یکی از سرفصل های مهم تربیتی است. 

 

 

عضو ستاد فهما استان البرز خاطرنشان کرد: ایام فاطمیه یکی از روزهای مهم و اثرگذار است که می توان با یک برنامه ریزی هدفمند از طرف امام مسجد به مهمترین ایام با هدف بهره مندی از مکتب فاطمی و  استفاده کرد. 

 

حسام الدین اویسی نیز در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از برنامه های مسجد الزهرا سلام الله علیها در شهرک سپاه فردیس توجه به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها است.

 

فعال کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا سلام الله علیها افزود: هر یک از شب های ایام فاطمیه نیروهای فعال کانون فرهنگی هنری مسجد به صورت خودجوش پذیرای مسئولیتی برای خدمت رسانی به زائران و عزاداران مسجدی هستند.

 

 

مرتضی حسین زاده نیز در خصوص ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری به مناسبت ایام فاطمیه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: حال و هوای مسجد در ایام فاطمیه با محوریت فعالیت فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد دیدنی است. به ویژه حضور پرشور نیروهای نوجوان که با حضور خود باعث رونق مجلس می شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) استان البرز افزود: توجه به مکتب فاطمی در ایام فاطمیه در قالب برپایی مجلس وعظ و سخنرانی با حضور حجت الاسلام افشاردوست امام مسجد در مسجد امام حسن مجتبی(ع) رونق و شکوه دارد. 

 

مکتب عالی فاطمی برگرفته از نظام عالی مکتبی حضرت زهرا سلام الله علیها است که رایحه خوش الحان ایمان، صداقت، مهربانی و ولایت مداری را می آموزد. 

 

 

 

 

 

کد خبر 1242584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha