معلمان و کادر آموزش‌وپرورش برترین سرمایه اجتماعی هستند|در حوزه ساختمانی مدارس دچار عقب‌ماندگی هستیم

حسینی پور بابیان اینکه در استان مازندران برترین سرمایه اجتماعی ما، کادر و مسئولان و معلمان آموزش‌وپرورش استان هستند؛ گفت: در حوزه ساختمانی در مجموعه آموزش‌وپرورش دچار عقب‌ماندگی فراوانی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی‌پور عصر امروز(۶دی) در جلسه شورای آموزش پرورش استان مازندران که با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش پرورش، اعضای این شورا، چند تن از نمایندگان مجلس و مدیران شهرستانی آموزش‌وپرورش، برگزار شد، با این مقدمه که شهدای مهمان این روزهای مازندران بسیار ارزشمند هستند، اظهار کرد: در سالروز شهادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) ما نیز به عروج و عظمت این شهدای گران‌قدر ادای تعظیم و عرض تشکر می‌کنیم که در روزهای سخت در عرصه‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی، به داد ما می‌رسند.

 

 استاندار مازندران حضور وزیر آموزش‌وپرورش را در روز میزبانی از شهدا، مبارک برشمرد و افزود: هر استانی یک سرمایه و ارزش‌افزوده‌ای دارد، در استان مازندران برترین سرمایه اجتماعی ما، کادر و مسئولان و معلمان آموزش‌وپرورش استان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ با پرورش استعدادهایی که در این استان است در عرصه‌های مختلف درواقع می‌توانیم بگوییم که چه در داخل و چه در خارج کشور، مجموعه نخبگان زیادی را داریم که در استان مازندران، تحصیلات اولیه خود را گذرانده‌اند.

 

 نماینده عالی دولت در استان، ادامه داد: درعین‌حال که کادر معلمان و آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین سرمایه و مایه مباهات ما هستند اما ظرفیت‌های بالایی را در این استان داریم که به نظر می‌رسد هنوز، آزاد نشده است.

 

 حسینی‌پور خطاب به وزیر آموزش‌وپرورش، بیان کرد: امیدوار هستیم با برنامه‌هایی که در وزارت آموزش‌وپرورش در دستور کار خود دارید استان مازندران را به‌عنوان یکی از بازوان اصلی خود در آموزش‌وپرورش ببینید.

 

 وی عنوان کرد: ما سرمایه‌های انسانی بسیار خوبی در آموزش‌وپرورش استان داریم که می‌توانیم همه این عزیزان را در مسیر تعالی آموزش‌وپرورش کشور قرار دهید.

 

استاندار مازندران، تصریح کرد: البته علیرغم همه مواهبی که در این استان داریم واقعاً در حوزه ساختمانی در مجموعه آموزش‌وپرورش دچار عقب‌ماندگی فراوانی هستیم و در واقع وقتی دانش‌آموزان ما همچنان در حال تحصیل در مدارسی هستند که در سال 1348 ساخته‌شده است باید وضعیت موجود را درک بفرمایید و بماند که در مناطق روستایی نیز جای کار بسیار فراوانی در این حوزه وجود دارد.

 

 نماینده عالی دولت در استان، اعلام کرد: در بهبود شرایط موجود ما یک فرصت هم داریم که آن اصول بسیار مقتدرانه انجمن خیران مدرسه‌ساز استان مازندران است که انصافاً به‌ویژه در این چند سال اخیر اقدامات مؤثری را این عزیزان انجام داده‌اند.

 

 حسینی‌‌پور ادامه داد: ما در بسیاری از پروژه‌ها ما به‌عنوان دولت از انجمن خیران مدرسه‌ساز، عقب هستیم و به‌طور مثال اگر قرار گذاشته شد که در پروژه‌ای 50 درصد دولت و 50 درصد انجمن خیرین مشارکت داشته باشند، انجمن کار خود را پیش برده است و در بخش دولتی کار ناتمام مانده است و حتی خیرین برای فعال کردن پروژه‌ها در بخش دولتی نیز ورود و کمک‌کار هستند.

 

وی تأکید کرد: انتظار ما از شخض وزیر آموزش و پرورش آن است که تمهیداتی در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و به‌ویژه در مناطق گوناگون استان ازجمله فریدونکنار بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را مرتفع کنیم.

 

 استاندار مازندران، متذکر شد: امیدواریم که این سفر پر خیر و برکت وزیر آموزش و پرورش به استان، زمینه‌ساز و منشا برکات برای مجموعه آموزش و پروش استان باشد.

کد خبر 1242644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha