هوشیاری مردم در مداخله پیشگیری از وقوع جرم موثر است

سرهنگ سپهوند هوشیاری مردم در مداخله پیشگیری از وقوع جرم را مهم خواند و گفت: چنین واقعی فرصت را از مجرمان می گیرد.

سرهنگ «عزیز الله سپهوند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به اقدامات اثر بخش در پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: برخی از مداخلات مردمی آنی و بعضی باید آینده اندیشانه باشد.

 

رئیس پلیس پیشگیری اصفهان افزود: در هر دو مرحله آنی و پیش بینی هوشیاری نقش اساسی داشته و  مانع از وقوع جرم و فرصت سازی برای دشمنان خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در محل وقوع جرم و یا لحظه هایی که امکان وقوع سرقت و دیگر اقدامات مجرمانه وجود دارد، هوشیاری منجر به کاهش فرصت ها و از بین بردن صحنه جرم خواهد شد.

 

سرهنگ سپهوند همکاری مردم با پلیس را مهم دانست و تصریح کرد: از بین بردن فرصت های مجرمانه از جمله اقدامات موثر و همکاری اثر بخش با پلیس است که فراگیری این مهارت ها لازم است.

 

وی معتقد است، بسیاری از اقدامات مجرمانه با اقدام به موقع مردم قابل پیشگیری خواهد بود و نمی گذارد مجرم به آن اهداف خود دست پیدا کند.

 

رئیس پلیس پیشگیری اصفهان به دستورالعمل اعزام ماموران گشت فوریت های پلیس 110 اشاره کرد و گفت: برخی از ماموریت ها آنی و برخی هم با اولویت دوم بوده که بیشتر عملیات در لحظه حاضر شده و اقدام به خدمات رسانی می شود.

 

وی اضافه کرد: برخی از تماس ها مشاوره بوده و نیازی به اقدام عملیاتی نیست که کارشناسان به آنان پاسخ می دهند.

کد خبر 1242682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha