لورفتن اطلاعات برای شبكه‌های تروریستی  از چالش‌های امروز شبكه‌های اجتماعی

بصیری از لورفتن اطلاعات برای شبكه‌های تروریستی یا مافیاهای زیرزمینی در دنیا به عنوان یكی از چالش‌های امروز شبكه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: با وجود اطمینانی كه شركت‌های غربی برای حفاظت از اطلاعات كاربران می‌دهند، بارها شاهد هك شبكه‌های اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مسعود بصیری، كارشناس مسائل رسانه در برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص فروش اطلاعات ۴۰۰ میلیون كاربر شبكه اجتماعی توییتر در دارك وب با بیان اینكه شبكه‌های مجازی اساساً تشكیل شده‌اند كه بتوانند از اطلاعات كاربران خود در جهت افزایش سود در حوزه‌های مختلف اقتصادی بهره ببرند، گفت: وابستگی قدرت‌های اقتصادی به سیاستمداران بسیار زیاد است.

 

وی با اشاره به اینکه پشت‌صحنه تمام كارتل‌های اقتصادی، سیاستمداران هستند، افزود: به همین جهت شاهد بهره‌گیری سیاستمداران از فعالیت‌های اقتصادی هستیم.

 

بصیری از لورفتن اطلاعات برای شبكه‌های تروریستی یا مافیاهای زیرزمینی در دنیا به عنوان یكی از چالش‌های امروز شبكه‌های اجتماعی یاد کرد و با اشاره به اینکه دارك وب بخشی از اینترنت است كه دسترسی‌های زیادی برای عموم مردم در كشورهای مختلف وجود ندارد و بیشتر گروه‌های مافیایی و تبهكاران در آن حضور دارند، گفت: اطلاعات در دارك وب برای بسیاری از اهالی قدرت اههمیت دارد و اطلاعات اقتصادی، مكان‌ها، رفت‌وآمدها و ارتباطاتی كه بین كاربران وجود دارد و همچنین كانال‌های مبادلاتی اقتصادی ارزش بسیار زیادی دارد كه متأسفانه این اتفاق رخ‌داده است.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود اطمینانی كه شركت‌های غربی برای حفاظت از اطلاعات كاربران به مردم می‌دهند، بارها شاهد هك شبكه‌های اجتماعی بوده‌ایم، اظهار كرد: ۴۰۰ میلیون نفر قربانی جدید هك اطلاعات و حفره‌های امنیتی موجود در شبكه‌های اجتماعی هستند كه اطلاعات آنها در اختیار تبهكاران قرار گرفته است. اگر دولت‌های مستقلی در دنیا وجود داشته باشند باید در جهت صیانت، حفظ و نگهداری ملت خودشان از توییتر شكایت كنند.

 

این کارشناس رسانه با بیان اینکه در خصوص واتس‌اپ و شركت‌های وابسته به گروه متا نیز این اتفاق رخ‌داده است، گفت: هرازگاهی اطلاعات كاربران در فضای مجازی به فروش می‌رسد؛ اما آمریكایی‌ها كه صاحبان این شركت‌ها و شبكه‌های اجتماعی هستند سكوت می‌كنند و به‌راحتی از آن می‌گذرند. اگر اتفاق مشابهی در ایران رخ می‌داد، بدون شك غربی‌ها این موضوع را تبدیل به یك جنجال بزرگ سیاسی می‌كردند. غربی‌ها در ماجرای لورفتن اطلاعات ۴۰۰ میلیون كاربرد توییتر و فروش آن در دارك وب، سكوت كرده‌اند و این نشان از تناقض آنها در همه مسائل است.

 

 

کد خبر 1242732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha