کاهش هشت درصدی ازدواج و افزایش ۹ درصدی طلاق در فارس

هاشمی با اشاره به اینکه ۱۶۰ دفتر ازدواج و ۱۱۶ طلاق خدمت رسانی می شود، گفت: ۲۰ هزار و ۵۳۵ فقره ازدواج بوده که هشت کاهش داشته و هفت هزار و ۳۷۲ فقره بوده که ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سید مهدی هاشمی، امروز چهارشنبه (7 دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به ششم دی ماه روز دفاتر اسناد رسمی، گفت: یکی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توسعه ثبت مالکیت رسمی بود، در فعالیت دفاتر اسناد رسمی می تواند موثر باشد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس با اشاره به اینکه480 دفتر اسناد رسمی در سطح فارس در بخش خدمات ثبتی فعالیت می کنند، اظهار کرد: یک میلیون خدمت ثبتی اعم از صدور اجرائیه، تعویض اسناد مالکیت رسمی و غیره را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه بحث اسناد رسمی به تحکیم روابط اقتصادی بین افراد کمک می شود و اسنادی که در دفاتر اسناد رسمی صادر می شود، انکار ناپذیر است، اضافه کرد: در دوره تحول قضایی نقش دفاتر اسناد رسمی، نقش پررنگی است.

هاشمی با اشاره به اینکه شاید در مجموع در سال جاری در حوزه دفاتر اسناد رسمی، اسناد تنظیمی و خدمات رسمی تا پایان آذر سال جاری 748 هزار خدمات ثبتی انجام شده که نسبت به دوره گذشته 26 درصد افزایش یافته است، افزود: استعلاماتی که از سوی دفاتر اسناد رسمی انجام می شود بیش از 98 و هشت دهم درصد آن کمتر 2 روز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه 116 هزار و 601 استعلام ارسال شده که نسبت به مدت مشابه پنج درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: بیش از 90 خلاصه معامله تنظیم شده که بیش از 93 درصد آن کمتر از 2 روز ثبت شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس با اشاره به اینکه بخش زیادی از خدمات به صورت الکترونیکی انجام می شود، اضافه کرد: اسناد دفترچه ای باید به صورت کاغذی در آید و دفاتر اسناد رسمی، مراجع قضایی و بانک ها به این نوع اسناد مالکیت خدمات ارائه نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث اسناد عادی موضوع متفاوت دارد و افرادی که چنین اسنادی دارند می توانند از ظرفیت قانون تعیین تکلیف استفاده کنند، اظهار کرد: بیش از 173 هزار سند مالکیت روستایی صادر شده است.

هاشمی گفت: 52 هزار اسکن دفتر اسناد رسمی، اسکن شده است که باعث می شود از سواستفاده و دستبرد جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه 160 دفتر ازدواج و 116 طلاق خدمت رسانی می شود، افزود: 20 هزار و 535 فقره ازدواج بوده که هشت کاهش داشته و هفت هزار و 372 فقره بوده که 9 درصد افزایش داشته است.

هاشمی در پایان گفت: مردم هرآنچه که خرید و فروش می کنند در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند.

کد خبر 1242740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha