کتاب «شهدای ذریّه سادات شهرستان دزفول» رونمایی شد

کتاب «شهدای ذریّه سادات شهرستان دزفول» متشکل از معرفی نامه و خاطرات شهدای سادات دفاع مقدس و مدافع حرم دزفول، طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان و خانواده شهدا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، منوچهر مهدی پور، صبح امروز چهارشنبه ( دی) در آیین رونمایی از کتاب «شهدای ذریّه سادات شهرستان دزفول» که در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: کتاب فاخر شهدای ذریّه سادات شهرستان دزفول متشکل از معرفی نامه و خاطرات شهدای سادات دفاع مقدس و مدافع حرم دزفول بوده که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای جلیل القدر منتشر شده است.

 

نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس و کتاب شهدای ذریّه سادات دزفول، با بیان اینکه این کتاب در تیراژ هزار نسخه منتشر شده است، افزود: این کتاب در اختیار همگان به ویژه مساجد، کتابخانه ها، پایگاه های مقاومت بسیج و کلیه علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: شهدای دزفول مظهرالعجایب هستند و اگر زندگانی و سرنوشت شهدا را بررسی کنیم به عجایبی برمیخوریم که انسان را در بهت و حیرت قرار می دهد.

 

مهدی پور، با بیان اینکه دزفول دارای چندین شهید هم نام و دوقلو است، اضافه کرد: دزفول هزار و ۶۰۰ شهید عملیاتی، ۳۹۲ شهیده، ۴۲۰ شهید مرد در اثر اصابت گلوله های توپ دوربرد، موشک و تعداد زیادی شهید بر اثر سوانح دارد.

 

وی با اشاره به تالیف ۷۰ کتاب در زمینه دفاع مقدس، تصریح کرد: کتاب شهدای دختر دانش آموز و شهدای خواهر نیز آماده چاپ است که این مهم در گرو حمایت مسئولان است.

 

این نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، عنوان کرد: کتاب ۲ هزار و ۶۳۲ شهید دزفول آماده چاپ است اما با وجود تلاش های بسیار زیادی که توسط بنده و سرهنگ جولایی مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول برای جذب اعتبار صورت گرفته این مهم تاکنون محقق نشده است.

 

وی تاکید کرد: مسئولان ما که به برکت خون شهدا لباس مسئولیت برتن دارند باید به پاسداشت یاد و خاطره شهدا توجه زیادی به نویسندگان شهرستان داشته باشند. خواهران و برادران زیادی کتاب های متعددی تالیف کرده اند اما هیچگونه حمایتی از آنها نمی شود. 

 

مهدی پور، با قدردانی از حمایت های نماینده دزفول، اداره ورزش و جوانان و باشگاه داران شهرستان، ابراز کرد: به همت این افراد تاکنون دو کتاب در حوزه شهدا و دفاع مقدس چاپ شده و یک کتاب دیگر نیز به زودی چاپ خواهد شد.

 

خادمعلی تهذیبی، نیز بیان کرد: جهت چاپ و نشر این کتاب معنوی از هیچگونه اعتبارات دولتی استفاده نشده و تمام هزینه های آن توسط اشخاص حقیقی از قبیل باشگاه های ورزشی دزفول تأمین شده است.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول، یاد آور شد: چندی پیش نیز کتاب شهدای منادی ورزش نماد مقاومت و پایداری به همت منوچهر مهدی پور به عنوان پژوهشگر و با حمایت باشگاه داران شهرستان به چاپ رسید.

 

کد خبر 1242763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha