چاپ و جمع‌آوری کتاب در حوزه دفاع مقدس اقدام بزرگی در راستای جهاد تبیین است

آوایی، با اشاره به لزوم اقدامات فرهنگی، گفت: حمایت از پژوهشگران دفاع مقدس اقدامی مهم در راستای جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سید احمد آوایی، صبح امروز چهارشنبه (۷ دی) در آیین رونمایی از کتاب« شهدای ذریّه سادات شهرستان دزفول» که در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ما برای کارهای فرهنگی هزینه های زیادی می شود و دستگاه و نهادهای فرهنگی متعددی وجود دارد اما این اعتبارات به دلیل نبود ساز و کار و تدبیر درست، هدر می رود. 

 

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جزیره ای عمل کردن دستگاه های فرهنگی، افزود: اعتباراتی که برای اقدامات فرهنگی به این دستگاه ها تعلق می گیرد عمدتا صرف خرید تجهیزات می شود در حالیکه اگر تدبیر و درایت در این خصوص وجود داشت اکنون وضعیت فرهنگی کشور در شرایط نامناسب فعلی نبود.

 

وی تصریح کرد: اعتبارات فرهنگی در جایی که باید باشد نیست، به عنوان مثال نمایندگان و فرمانداری ها از این اعتبارات محروم هستند و در مقابل این اعتبارات به دستگاه هایی داده می شود که آن را بدون حساب و کتاب هدر می دهند.

 

آوایی، با تاکید بر لزوم توجه به خانواده شهدا و نویسندگان حوزه دفاع مقدس، عنوان کرد: تالیف کتاب هایی با محتوای دفاع مقدس نظیر کتاب شهدای ذریه سادات، دوندگی و زحمات زیادی در پی دارد لذا ضرورت دارد همواره از نویسندگان دفاع مقدس تجلیل و حمایت شود ضمن اینکه در این راستا از ظرفیت خیران نیز باید بهره مند شویم.

 

وی اضافه کرد: دزفول خیران بسیار زیادی در حوزه های میراث فرهنگی، ساخت مدرسه، امنیت، بهداشت و درمان و ... دارد اما تعداد بسیار کمی در حوزه دفاع مقدس و اقدامات فرهنگی نظیر چاپ کتاب مشارکت می کنند لذا باید در زمینه جذب خیران در این حوزه تلاش شود.

 

نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی، با قدردانی از تلاش ها و ابتکار عمل اداره ورزش و جوانان دزفول در حمایت از چاپ کتاب های دفاع مقدس، ابراز امیدواری کرد: این نوع فعالیت ها در دزفول تداوم یابد و اذعان کرد: کتاب شهدای ذریّه سادات شهرستان دزفول یک کتاب ارزشمند و گوشه‌ای از تاریخ شهرمان است که نباید فراموش شود.

 

وی یاد آور شد: انتشار، چاپ و جمع‌آوری اینگونه کتب در واقع همان جهاد تبیین مورد نظر رهبری است تا ما گذشته‌ دزفول که نشان دهنده فداکاری، ایثار و مقاومت در مقابل دشمن است را به جوانان و نوجوانان و نسل جدیدی که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند، منتقل کنیم.

 

کد خبر 1242765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha