جهاد تبیین یک راهبرد برای ضربه به دشمن و دفاع از هویت دینی و ملی است

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی گفت: جهاد تبیین یک راهبرد برای ضربه به دشمن و دفاع از هویت دینی و ملی ماست. جهاد تبیین شیوه تبلیغ دین و مقابله با دشمنان برای مبلغان مکتب قرآن و عترت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی غروی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جهاد تبیین مولفه و مفهوم قرآنی است، اظهار کرد: اساس کار مبلغان دینی و ذاکران و شاعران اهل بیت (ع)، تبیین است.

 

این مبلغ بین المللی در حوزه دین افزود: جهاد تبیین همیشه مهم بوده است به همین دلیل امام خمینی (ره) فرمودند مسئولان کارهایی را که انجام می دهند و نقشی که انقلاب اسلامی در عزت بخشیدن به ایران داشت برای مردم بگویند و به دلیل اهمیت تبیین است که مقام معظم رهبری اخیرا دوباره فرمودند در بیان اقدامات تروریستی آمریکایی ها درست عمل نکردیم.

 

وی اضافه کرد: هیئت های مذهبی نیز کانون تبیین هستند همین که یک منبری در مجلسی و در هیئتی درباره شرارت های دشمنان امیرالمومنین (ع) صحبت می کند، جهاد تبیین انجام می دهد. نکته مهم این است که باید واقعیت های امروزی دشمنان دین و بشریت را نیز بیان کنند.

 

غروی اضافه کرد: اهمیت جهاد تبیین در هیئت های مذهبی با مشکلاتی که اخیرا در کشور به وجود آمده است بسیار بیشتر شده است. دشمن درصدد جدایی نسل جوان از دین است. دقت کنیم که دشمن صرفا به دنبال دور نگه داشتن جوانان ما از نظام اسلامی نیست بلکه می خواد جوانان بی دین شوند.

 

وی گفت: مبلغان و همه کسانی که امکان صحبت با مردم دارند و تریبون دارند باید حرف نسل جوان را بشنوند و با زبان خوش و با ادبیات دینی با جوانان صحبت کنند. وظیفه خطبا و سخنرانان که همه روزه با نسل جوان دیدار دارند بسیار مهم است. جهاد تبیین یک راهبرد برای ضربه زدن به دشمن و دفاع از هویت دینی و ملی ما است. جهاد تبیین شیوه تبلیغ دین و مقابله با دشمنان برای مبلغان مکتب قرآن و عترت(ع) است.

کد خبر 1242770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha