مهارت‌آموزی ۳۸ هزار نفردر آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای خوزستان

ملایی هزاروندی، از آموزش مهارتی ۳۸ هزار نفردوره در بخش آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای استان خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در ۳۳ رشته آموزشی و در قالب ۳۸۵ حرفه مهارتی به متقاضیان ارائه شده است.

شهرام ملایی هزاروندی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، اظهار کرد: در 9 ماهه سالجاری 38 هزار و 121 نفر دوره معادل 9 میلیون و 91 هزار و 743 نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی فراگرفتند.  

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، افزود: این آموزش‌ها در 33 رشته آموزشی از قبیل اتومکانیک، الکترونیک، امور اداری، بهداشت و ایمنی، صنایع چاپ، صنایع دستی، صنایع غذایی، عمرانی، مخابرات، هنرهای تجسمی و ... در قالب 385 حرفه مهارتی به متقاضیان ارائه شد.  

 

وی اضافه کرد: در خوزستان یک هزار و 24 آموزشگاه آزاد با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای در استان فعالیت مهارتی دارند که 318 آموزشگاه به صورت دومنظوره، 635 در بخش خواهران و 71 آموزشگاه آزاد در ویژه برادران بر اساس تعرفه تعیین به گروه‌های هدف ارائه آموزش می‌دهند.  

 

ملایی هزاروندی عنوان کرد: با توجه به طرح صدور حداکثر سه روزه مجوز موافقت اصولی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و تسهیل مراحل توسعه کسب و کار در راستای ارتقای کمی وکیفی آموزش فنی وحرفه ای افراد واجد شرایط می‌توانند برای تاسیس موسسات کارآموزی آزاد و سرمایه‌گذاری در حوزه مهارت آموزیاز این طرح استفاده کنند.  

 

وی یاد آور شد: متقاضیان برای ثبت تقاضای تاسیس آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای به پورتال سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور به آدرس www.portaltvto.com یا وب سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان مراجعه کنند.

 

کد خبر 1242772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha