دشمنان در دشمنی با ما، تحقق وعده‌های الهی را نادیده می‌گیرند

سردار اکبری با بیان‌اینکه دشمنان در دشمنی با ما پارامتری به نام تحقق وعده‌های الهی را نادیده می‌گیرند، گفت: آمریکا چون در عراق موفق نشد به دنبال آشوب‌سازی در ایران است اما مردم با دشمن‌شناسی و امام‌شناسی اجازه نمی‌دهند توطئه‌های آمریکا به هدف برسد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، نخستین نشست از سلسله همایش‌های جهاد تبیین با عنوان «روایت جهاد» به همت بسیج طلاب حوزه علمیه مروی امروز (چهارشنبه، 7 دی ماه) به میزبانی مسجد مروی در حال برگزاری است.

 

بنابر این گزارش، سردار «حسین اکبری» در این همایش با بیان اینکه در ۲۰۰ سال گذشته دشمنان به روش های مختلف کوشیده اند ما را از ایرانی بودن خود شرمنده کنند، گفت: اما امروز انقلاب اسلامی به جایی رسیده است که معاون رئیس جمهوری آمریکا خواهش می کند پنج دقیقه با ما صحبت کند و نمایندگان ما قبول نمی کنند. بعد کامالا هریس درخواست می کند دو دقیقه با ما صحبت کند. باز نمایندگان ما نمی پذیرند و می گویند درخواست خود را مکتوب کنید و تحویل دهید. وقتی نامه را باز می کنیم با این جمله مواجه می شویم که: خواهشاً از انتقام سخت از بابت ترور قاسم سلیمانی بگذرید!

 

 

 

 

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه قدس افزود: تنها ایران است که جرات می کند بگوید اسراییل را می زند. روسیه هم چنین جرئتی ندارد. دشمنان در دشمنی با ما پارامتری به نام تحقق وعده های الهی را نادیده می گیرند. در قضیه سوریه نیز وقتی مقام معظم رهبری فرمودند سوریه باید بماند و ما باید مقاومت کنیم این چنین شد و دشمن شکست خورد. در قضیه یمن نیز ما چون پای کار بودیم و جریان مقاومت در میان یمنی ها نفوذ کرد، عربستان و حامیانش شکست خوردند. امروز یمن قوی ترین کشور عربی به لحاظ قدرت پهبادی است.

 

وی اضافه کرد: زمانی نیروهای حماس را زندانی می کردند ولی الآن با ترویج فرهنگ مقاومت، جریان برعکس شده است. مردم متاسفانه فکر می کنند ما شبانه روز پول و اسلحه به جریان مقاومت فلسطین می دهیم؛ چنین نیست. گاهی یک طرح و یک ایده و یک سخنرانی فضا را عوض می کند.

 

سردار اکبری ادامه داد: آمریکایی ها این همه پول هزینه کردند ولی امروز مقاومتی ترین دولت در عراق شکل گرفت. قاطعانه می گوییم الان تمام معادلات دشمنان شکست خورد و جریان مقاومت در اوج است. استکبار در تمام جبهه ها در برابر جریان مقاومت شکست خورده است.

 

وی تاکید کرد: الآن دیگر دشمن به دنبال جهانی سازی نیست. کار به جایی رسید که آمریکایی ها به فکر خودشان هستند. این کار را جریان مقاومت انجام داد. نظریه پردازان جهانی و مشهور همچون هانتینگتون می گویند آمریکا دچار اضمحلال است.

 

 

 

 

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه قدس تاکید کرد: اکنون جریان حشدالشعبی در میان اهل سنت و مسیحیت نیز در عراق نفوذ کرده و مدل مقاومت ایران در ونزوئلا نیز شکل گرفته است. امروز نظم آینده جهانی رو به تغییر است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اروپایی هایی که تا دیروز می گفتند قدرت نظامی ایران، فتوشاپی و جعلی است، گفت: همین ها الآن اعتراف می کنند پهبادهای ایرانی معادله جنگ در اوکراین را عوض کرده است. مقاومت امروز به یک بازدارندگی رسیده که حتی روسیه نیز از آن الگو می گیرد. به نظر کارشناسان برجسته غربی، قدرت آمریکا تا ۲۰۳۰ محدود می شود و در بهترین حالت، یک قدرت منطقه ای است.

 

سردار اکبری در ادامه ابراز کرد: برخی تحلیل می کنند آمریکا در معرض خطر تجزیه است. برخی نیز بحث فروپاشی آمریکایی ها را مطرح کرده اند. در چنین اوضاعی برخی از اروپایی ها نیز می خواهند تبدیل به قدرت شوند و جهان چند قطبی می شود و دیگر تک قطبی نخواهد بود. با ثروتی که مسلمان دارند اگر متحد شوند دیگر نیازی به غربی ها نخواهد داشت و حتی می توانند قدرت اول جهان شوند به ویژه آنکه خداوند در قرآن می گوید صالحان در زمین به قدرت می رسند.

 

 

 

 

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه قدس اضافه کرد: جریان مقاومت و جهان اسلام می تواند قطب معنی در جهان شود. الآن بحث انزوای اسرائیل بسیار جدی است و علمای خودشان می گویند شاید پنج سال آینده فرو بپاشیم. دشمن اینها را می داند و به همین دلیل می خواهد بحث را به داخل بکشاند و موضوع اغتشاشات را ایجاد کرد.

 

سردار اکبری در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به دنبال تغییر نسل در عراق بودند و بحث فروپاشی خانواده را دنبال می کنند. آنها اول در پی نجف و در انتها به دنبال بغداد هستند. آشوب ها شکل گرفت ولی خیلی زود در عراق جمع شد. تمام پروژه ۲۰ ساله آمریکایی ها در عراق به صفر رسید. آمریکا چون در عراق موفق نشد به دنبال آشوب سازی در ایران است اما مردم ما با دشمن شناسی و امام شناسی اجازه نمی دهند توطئه های آمریکایی به هدف برسد.

 

«علی بهادری جهرمی» نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه وقتی عملکرد حدود ۴۴ ساله انقلاب را مرور می کنیم، الحق و انصاف شاهد جهشی در رشد و ارتقا در تمام حوزه ها هستیم، گفت: بر اساس شاخص های بین المللی نیز ما جهشی باورنکردنی داشته ایم. البته نسبت به این موضوع ادراک در جهاد نداریم.

 

 

 

سخنگوی دولت افزود: با مصداق می توانیم بگوییم در حوزه زنان و خانواده و راه و همه شاخص های اجتماعی و فرهنگی نسبت به سایر کشورها حتی آمریکا و انگلیس چه پیشرفت های داشته ایم. البته درک و ادراک نسبت به این حقیقت زیاد است. چرا؟ تهاجم دشمنان یعنی غرب نسبت به ما بسیار زیاد است.

 

وی اضافه کرد: غرب بر اساس نه به حکومت دینی بنیان گذاشته شد. بنابراین هر تقریری از حکومت دینی موفق باشد غرب با آن گفتمان مخالف است. جنگ رسانه ای و جنگ کلان آن است که هم مردم و هم جهانیان نباید دستاوردهای ما را ببینند. سیاهی و مشکلات هزاران بار ضرب می شوند. اینها باعث می شود شیرینی ارتقا و رسد زیر زبان مردم نمی رود.

 

بهادری جهرمی گفت: رشد ما از ابتدای انقلاب تاکنون، هی نبوده بلکه سینوسی بوده است. یعنی بالا و پایین بودن است. نکته دیگر این است که ما در ده سال گذشته رسد کمتری داشتیم. به همین دلیل ذهن و درک مردم به گونه ای است که همین چند سال اخیر را می بیند و این به نفع جنگ رسانه ای دشمن است.

 

وی تاکید کرد: در حدود سه سال شرایط کرونایی هیئت ها و مساجد و حسینیه های ما تقریبا تعطیل شدند و پیوندهای اجتماعی دولت سیزدهم کم بود. در واقع دولت زمانی کارش را آغاز کرد که کرونا فراگیر شد و ارتباط دولت با مردم به کمترین زمان طی ۴۴ سال گذشته رسید. سخنگوی دولت گفت: رشد اقتصادی کشور طی ده سال گذشته تقریبا صفر بود. چون ما تورم داشتیم و میانگین تورم منتهی به شهریور سال ۱۴۰۰ یعنی همزمان با شروع دولت سیزدهم، در هفتاد سال گذشته، بی نظیر بود. تورم زمانی که دولت کار را شروع کرد، ۵۹/۳ درصد بود. آخرین بار در جنگ جهانی دوم یعنی در زمان اشغال کشور، تورم اینقدر بود.

 

وی ادامه داد: دولت در یک سال و چهار ماه گذشته، دستاوردهایی داشته است البته خطاهایی داشته است. ولی باید بگوییم که دولت در بدترین شرایط اقتصادی کشور طی هفتاد سال گذشته، کشور را تحویل گرفت. شروع زمان دولت سیزدهم زمانی بود که مردم هرچه داشتند خورده بودند و چهار سال تورم خیلی بد را تحمل کردند و سرانه درآمد مردم در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۹۰۰ یک سوم بود.

 

بهادری جهرمی در ادامه با بیان اینکه وقتی ما می خواهیم از دستاوردهای دولت سیزدهم بگوییم به من نگویید که شما شرایط خیلی خوبی داشتیم، حالا بگویید شما در دولت چه کردید، اظهار کرد: در شرایط بهداشتی و پزشکی که وضعیت را شما بهتر می دانید. وقتی دولت سیزدهم را تحویل گرفتیم، آمار کشته کرونایی روزانه در کشور ماه بیش از هفتصد نفر بود ولی در آذرماه امسال آمار به تقریبا صفر رسید. چرا این دستاورد محقق شد؟ مهم ترین دلیلش آن است که ما مسئولان پذیر بودیم و مشکل کمبود واکسن را گردن این و آن نیانداختیم. چه کسانی در حوزه های مختلف به موضوع پهباد، به حوزه حقوق بشر و در سایر حوزه ها داد و بیداد می کنند، همان هایی که وقتی دولت به یک نقطه در واکسن گیر نداده بود، می گفتند این واکسن ها آب مقطر است.

 

وی اظهار کرد: ما در حوزه تجارت خارجی نیز فقط به برجام چشم ندوختیم. رشد اقتصادی کشور در یک سال و سه ماه گذشته، بیش از چهار درصد است درحالی که رشد اقتصادی کشور در دهه گذشته به ویژه چهار سال گذشته، صفر بود. این رشد یعنی، کشور، گل و بلبل است، خیر. این یعنی وارد حوزه رشد اقتصادی شدیم.

 

سخنگوی دولت سیزدهم افزود: ما ۶۸ درصد رشد ترانزیت خارجی در یک سال گذشته، با فعال کردن خط تجاری سوریه و هند داشتیم. طی بیست روز و با کار جهادی، ۹۷ درصد سواحل کشورمان آزاد شد. طرح رتبه بندی معلمان پس از یازده سال اجرایی شد. افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران برای اولین بار بیش از میزان تورم بود. مردمی سازی یارانه ها به ما در این موفقیت کمک کرد.

 

بهادری جهرمی در ادامه با بیان اینکه تا حدودی رسانه های رسمی ما مرجعیت خود را در شروع دولت فعلی از دست داده اند، گفت: سطح انتظار ما باید مطابق با این واقعیت باشیم. این دولت چون به ریل خدمت بازگشت و شروع کرد به رفع مشکلات، با قدرت بیشتری به خدمت رسانی مان ادامه می دهیم. و چون ما موفق شدیم در مسیر پیشرفت برگردیم دشمن آشوب ها را راه انداخت. دشمن گفت که باید انقلاب در تحریم ها داشته باشد و برای این کار نیازمند آشوب ها بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه نشست جهاد تبیین در حوزه علمیه تهران با بیان اینکه ملت ایران در این ایام انصافا بصیرت خود را نشان داد، گفت: این بصیرت از برکات انس ملت ما با ولایت و امامت است.

 

دادستان کل کشور افزود: ملت فاطمی ما در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نیز حماسه آفریدند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از رحلت پیامبر اسلام صلوات الله علیه مداومت بر مبارزه و روشنگری و به اصطلاح جهاد تبیین داشت، اضافه کرد: حضرت فاطمه سلام الله علیها فرمودند. اگر مردم حق را به ذی حق داده بودند اختلافات در دین پیش نمی آمد.

 

منتظری در ادامه با بیان اینکه طلاب باید ملزم به مباحث اخلاقی باشند، گفت: طلاب باید استاد اخلاق داشته باشند و عموما استادان ما در حوزه علمیه قم مقید بودند که بخشی از درس های آخر هفته خود را به مباحث اخلاقی اختصاص می دادند.

 

وی اضافه کرد: طلاب هم باید مرتبا در کلاس های استادان اخلاق شرکت کنند و هم باید اهل مطالعه کتاب های اخلاقی باشند. کتاب معراج السعاده و کتاب معراج السعادات را بخوانید و از آنها بهره مند شوید.

 

دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه جوانان ما امروز با مخاطرات زیادی روبرو هستند، گفت: شما عزیزان که بعدها منبری و خطیب و مبلغ می شوید باید راه و ابزار دشمن را بشناسید و اهل جهاد تبیین باشید.

 

وی اضافه کرد: دشمن در جنگ تحمیلی همه سلاح ها را در اختیار صدام قرار دادند اما با اتحاد مردم شما خورد. در ادامه جنگ اقتصادی را شدت بخشید و موفق نشد. بعد جنگ فرهنگی و رسانه ای را راه انداخت و بیشتر کرد و امروز وظیفه طلاب است که در مقابله با دشمنان در جنگ نرم خود را تجهیز کنید.

 

 

کد خبر 1242853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha