خسارت بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: وقوع خشکسالی و کاهش بارندگی ها در استان، سه هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان به بخش های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

محمد محمدزاده به خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی گفت: بارندگی ها در اوایل بهار امسال ناچیز بود و بر این اساس در سال زراعی گذشته، بخش زیادی از محصولات کشاورزی از انتفاع خارج شد و برداشت نشد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در سال زراعی گذشته میانگین بارندگی در استان 189 میلیمتر بود که 30 درصد نسبت به سال قبل آن کاهش داشت.

 

وی گفت: در سال زراعی گذشته 76 درصد از وسعت استان درگیر خشکسالی بود که این کاهش بارندگی ها سبب کاهش تولید در بخش کشاورزی شد.

 

محمدزاده خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش درآمد کشاورزان استان، امهال وام های این تولیدکنندگان در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه 202 میلیارد تومان منابع ابلاغ شد که 96 درصد از این میزان معادل بیش از 194 میلیارد تومان جذب شد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بارندگی های پاییزه امسال نویدی است تا کشت پاییزه به خوبی انجام شود و البته کشاورزان استان تاکنون اقبال خوبی به کشت غلات پاییزه داشته اند و سطح قابل ملاحظه از کشتزارها زیر کشت گندم رفته است.

کد خبر 1242938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha