جامعه ای که در آن نگاه ها وسیع، مثبت و دارای رنگ الهی باشد، کسی دچار رنج و فقر نمی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با توصیه بر اینکه در نفس خودبین و بر خلق بدبین نباشید، گفت: اگر در یک جامعه همه نگاه ها وسیع، مثبت و دارای رنگ و بوی الهی باشد کسی دچار درد، رنج و فقر نمی شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین استاد حسین انصاریان که به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه هدایت سخنرانی داشتند همزمان با جلسه شب گذشته خود در این حسینیه گفت: ریشه همه حرکات درونی و بیرونی کسانی که عباد واقعی خدا بودند معرفت آنها بود.  وی افزود: عباد واقعی خداوند کاملا از طریق وحی و نبوت انبیا هدایت یافته بودند که وجود مقدس حق مالک و مربی هستی است و آنها مملوک هستند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مالک نگاه تربیتی و کاملا خیرخواهانه نسبت انسان دارد، عنوان کرد: با درک این مالکیت و این مملوکیت انسان عبد الهی می شود. 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عوارض دنیای مادی اعم از حوادث شیرین و تلخ در حرکت عباد واقعی به سوی مالک حقیقی اثری ندارد.

وی با بیان اینکه سنگین ترین امتحانات از طرف مالک به سمت عباد واقعی بود چون طاقت و ظرفیت نشان می دادند،گفت: امتحانات سخت و مسئولیت های سنگین برای عباد واقعی سبب نشد که از بندگی خداوند شانه خالی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: عباد واقعی درکی از مالک و مملوکیت خود و قیامت داشتند و این سبب این ظرفیت و طاقت می شد.


این استاد اخلاق بیان کرد: حضرت نوح(ع) در طول نهصد و پنجاه سال عمر از مملوکیت الهی خارج نشد، گفت: خداوند مملکتی به حضرت سلیمان(ع) داد که همه در خدمت او بودند اما حضرت سلیمان(ع) هم هیچ از دایره مملوکیت الهی خارج نشد.

وی تصریح کرد: دریافت پیامبران از مالکیت خداوند و مملوکیت خود در حد بالا بود به همین دلیل همواره خود را بنده و مسکینی از مساکین می دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با توصیه بر اینکه در نفس خودبین و بر خلق بدبین نباشید، گفت: اگر در یک جامعه همه نگاه ها وسیع، مثبت و دارای رنگ و بوی الهی باشد کسی دچار درد، رنج و فقر نمی شود.

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید حضرت سلیمان(ع)، حضرت ایوب(ع) ،حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسحاق(ع) و حضرت اسماعیل(ع) بندگان خوبی بودند و  این ستایش از طرف خداوند امر عظیمی است.

کد خبر 1242963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha