مراسم‌ نکوداشت‌ آیت الله‌‌ سید‌ علی‌ شفیعی‌ در دزفول برگزار شد

مراسم نکوداشت آیت الله‌‌ سید‌ علی‌ شفیعی‌ و ۲ فرزند‌‌ شهید و فقید ایشان سید مرتضی و سید‌ محسن‌ شفیعی‌ امروز در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مراسم نکوداشت‌ آیت‌ اجتهاد‌ و‌ ایثار ابوالشهید آیت الله‌‌ سید‌ علی‌ شفیعی‌ و ۲ فرزند‌‌ بزرگوار‌ ایشان‌، طلبه شهید آقا سید مرتضی و عالمِ‌ پر‌تلاش، خدوم‌ و‌ بصیر مرحوم‌ حجت‌الاسلام سید‌ محسن‌ شفیعی‌ به‌ همراه‌ نمایشگاهی‌از‌ آثار‌ و تألیفات‌ ایشان و با حضور گسترده مردم، مسئولان، جامعه روحانیت و تعدادی از شخصیت های لشکری و کشوری امروز پنجشنبه (۸ دی) در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد.

 

آیت الله سید علی شفیعی در سال ۱۳۱۹ در شهرستان دزفول متولد شد. ایشان پس از طی کردن دروس مقدماتی در اهواز در سن ۲۰ سالگی یعنی از سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۴۷ در محضر اعاظم حوزه علمیه نجف با تلاش و جدیت به تحصیل علوم دینی پرداخته و در سن ۳۵ سالگی به ملکه اجتهاد دست یافتند. 

 

علاوه بر سال‌ها تدریس در حوزه دانشگاه بیش از ۸۰ کتاب به زبان های عربی و فارسی در زمینه های گوناگون علمی و اجتهادی نگاشته اند که بیش از ۴۰ کتاب ایشان به چاپ رسیده است. 

 

نمایندگی حضرت امام خمینی (ره) در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان، ریاست دستگاه قضایی خوزستان و نماینده مردم خوزستان از دور دوم مجلس خبرگان رهبری تاکنون بخشی از مسئولیت های ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است. 

 

فرزند ایشان شهید سیدمرتضی شفیعی متولد ۱۳۴۶ در تاریخ ۴ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید و یکی دیگر از فرزندان ایشان حجت الاسلام سید محسن شفیعی که مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان را برعهده داشت نیز در آخرین روز سال ۱۴۰۰ به دیار حق شتافت.

 

قرائت پیام ریاست قوه قضائیه در خصوص مراسم نکوداشت توسط امام جمعه دزفول، پخش کلیپ زندگینامه آیت الله شفیعی و شعرخوانی توسط شاعر تا این لحظه بخش های اجلاس نکوداشت آیت الله شفیعی در دزفول است.

 

کد خبر 1242968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha