گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با استکبار جهانی، مقاومت است/  از معجزات و علائم حقانیت مکتب اسلام و اهل بیت(ع) زیبایی کلام آنهاست

قائم مقام اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه اهل بیت علیهم السلام گفت: گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با استکبار جهانی، مقاومت در همه زمینه هاست.

دکتر مرتضی اشرافی در گفتگو با خبرنگار شبستان، با گرامیداشت روز ۹ دی ماه اظهار داشت: یکی از ویژگی های شاخص قشر دانشجو و جوان، روحیه استکبار ستیزی است. این استاد دانشگاه در خصوص اهمیت استکبارستیزی در خنثی شدن توطئه های دشمن عنوان کرد: سالها از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می گذرد و در این بیش از 4 دهه ای که از این رویداد گذشته حماسه های قهرمانانه ملت شریف ایران، جوانان و نوجوانان و بانوان و مردان و همه اقشار و افراد در حماسه های مختلف خود را نشان داده است.

وی بیان کرد: در انقلاب اسلامی ایران، سنگر استبداد فتح شد و در طول 7 سال جنگ تحمیلی و در رویایرویی با غرب و شرق، توانستیم دژهای استکبار را فتح کنیم و هیمنه شیطان بزرگ در پرتو شعاع انقلاب اسلامی ملت ایران در طول سالیان گذشته مانند کوه یخی، آب شده و در حال حاضر از آن گرگ درنده جز شغالی در یوزه چیزی باقی نمانده است. اشرافی عنوان کرد: اما در این میان از مکر ونیرنگ استبکار جهانی نباید غفلت بورزیم که خداوند متعال در آیه 12 سوره توبه می فرماید با پیشوایان کفر پیکار کنید که ایشان را رسم سوگند داشتن نیست؛ باشد که در از کردار خود بازایستند.

وی خاطرنشان کرد:مکر و نیرنگ استکبار جهانی در روزهای گذشته بار دیگر امنیت و عزت و شرافت ملت ایران را نشانه گرفته است و از هر وسیله و حربه ای برای ضربه زدن به کیان ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره می برند. قائم‌مقام اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه اهل بیت علیهم السلام گفت: برهمین اساس حوادث روزهای اخیر نشان داده استکبار جهانی و عوامل داخلی استکبار جهانی با اسلام و انسانیت و مردان و زنان و کودکان و امنیت عمومی جامعه اسلامی ایران با هر قومی و مذهبی و در هر زمان و مکان و موقعیتی بی رحمانه دشمن و مخالف بوده و از هیچ جرم و جنایتی دریغ نمی کند.

وی افزود: نسل جوان و نوجوان هر جامعه ای شکل دهنده آینده آن جامعه هستند و جوانی یک پدیده درخشان ویک فصل بی بدیل و بی نظیر از زندگی هر انسانی است و در هر کشوری که به مساله جوان و جوانان آن چنان که حق مطلب است به درستی رسیدگی شود آن کشور در راه پیشرفت و تعالی، موفقیت های بزرگی به دست می آورد و این از بیانات رهبری است. اشرافی بیان کرد: معظم له در ادامه بیان می کنند که نسل جوان و نوجوان ما بهتر و مجهز‌تر از نسل اول انقلاب در مسیر ارزشها و آرمان های متعالی و مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد،در حوادث اخیر نیز جوانان و نوجوانان ما نشان دادند که با اعتقادی راسخ به آرمان های انقلاب اسلامی ایران و همچنین امت شریف ما در کنار جوانان و ملت بزرگ ما در اعتقاد راسخی که به آرمان های امام امت و رهنمون های رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای دارند تمامی توطئه های شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرده و می کنند.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف مهمی که می تواند در زمینه کمک به نسل جوان و نوجوان ما در مسیر رشد و تعالی آنها موثر باشد این است که نسل نوجوان و جوان ما بایستی دارای هویت ملی و ایرانی اسلامی و اعتماد به نفس باشند و مقاوم و آگاه از اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبری و پایبند به آرمان ها و دانشمند و کارآمد پرورش یابند.

مدیر مسئول رصدنامه تحولات راهبردی بین الملل تصریح کرد: این امر در زمینه امنیت عمومی و ارتقای وضعیت اجتماعی جامعه چه از نظر کمی و کیفی در آینده و برای آیندگان بسیار تاثیرگذار و موثر خواهد بود. وی ادامه داد: همه ما به عنوان معلم و اهالی رسانه و متولیان امور فرهنگی و تربیتی نقشی مهم در شناساندن و معرفی توطئه ها و دسیسه های کشورهای مستکبر به خصوص استکبار جهانی و امریکای جهان خوار به جوانان و نوجوانان داریم، در این زمینه جهاد تبیین یکی از راهکارهای اساسی و بنیادینی است که می تواند اثربخش باشد. اشرافی اظهار داشت: باید در مسائل امنیتی و فرهنگی مربوط به نسل جوان، روش های حفظ و ارتقای امنیت و فرهنگ را شناسایی و تبین کنیم و نقشه های استکبار جهانی را برای مخدوش کردن این دو مقوله مهم بشناسیم و با تبیین آنها برای ملت مان این نقشه ها و توطئه‌های استبکبار جهانی را خنثی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:یکی از معجزات و علائم حقانیت مکتب اسلام و اهل بیت(ع) زیبایی کلام انهاست؛ لذا با چشاندن طعم این زیبایی به کام جوانان و نوجوانان مان میتوانیم ذائقه الهی را در خود و جامعه و نسل جوان و نوجوان تقویت کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با استکبار جهانی، مقاومت در همه زمینه هاست و همه باید براساس پیام رهبری در راستای تبیین این موضوع گام برداریم. وی افزود:در دوره جوانی تمایلاات و انگیزه هایی وجود دارد و چون در حال تکوین هویت جدید خود هستند و مایل اند تا شخصیت جدیدشان به رسمیت شناخته شود بنابراین انجام امور فرهنگی و همکاری و همراهی نوجوانان و جوانان در مراسم های مذهبی و سیاسی و فرهنگی و مشارکت های اجتماعی آنها فرصت های مغتنمی است تا با بها دادن به جایگاه جوانان برای به رسمیت شناخته شدن شخصیت جدید این قشر از جامعه گام موثری برداریم.

اشرافی بیان کرد: جوانان ما باید به عنوان نسل آینده کشور در مشارکت ها علیه استکبار جهانی و در راستای تکوین هویت انقلابی خود گام بردارند؛ ایران عزیز برای رسیدن به اهداف بزرگی که به برکت انقلاب اسلامی ایران در برابر آن ترسیم شده چشم به جوانان در عرصه علم و معرفت دوخته است. وی تصریح کرد: فروغ خودباوری و استقلال ملی که همواره راهگشای دولت و ملت ما در گذرگاههای دشوار در مبارزه با استکبار جهانی بوده است، بنابراین دست یافتن به آرزوهای بزرگ ملی نیازمند فکر روشن و عزم راسخ و شجاعت و اخلاص است. این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: جوان مومن که مبانی جمهوری اسلامی و راه امام(ره) را پذیرفته، امیدبخش ترین نیرویی است که می تواند ملت ایران را در رسیدن به آرزوهای بزرگ اش یاری رساند.

کد خبر 1243005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha