صدور شناسنامه رایگان برای متولدین پسر با نام قاسم

گیل چالانی گفت: به مناسبت تقارن هفته ثبت احوال با دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، هزینه صدور شناسنامه برای نوزادان پسری که در این دهه در شهرستان به دنیا آمده اند و با نام قاسم نامگذاری شده اند رایگان خواهد بود.

غلامرضا گیل چالانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: هفته ثبت احوال یادآور قریب به یک قرن تلاش و نویدبخش آینده درخشان و پرفروغ و تاریخ ماندگار برای خانواده بزرگ سازمان ثبت احوال کشور است که با صدور اولین شناسنامه ثبت رسمی و قانونی وقایع حیاتی و صدور شناسنامه در ایران پایه‌گذاری شده است.

 

فرماندار ماسال افزود: نامگذاری روز و هفته ای بنام ثبت احوال در کشور، بیانگر اهمیت موضوع و فرصتی مناسب برای تبیین و قدردانی از زحمات تلاشگران خدوم و زحمتکش عرصه ارزشمند ثبت رویداد های حیاتی و نیز افزایش سطح آگاهی های عمومی جامعه نسبت به وظایف و ماموریت های مهم ثبت احوال است.

 

وی گفت: سازمان ثبت احوال با ثبت به موقع وقایع حیاتی، توانسته است با همدلی و همسویی همواره یاریگر دولت در بهسازی سیستم نوین اداری، پاسخگوئی کار آمدتر به مطالبات اجتماعی و تشخیص منابع و امکانات و توزیع عادلانه فرصت ها، در حوزه کارت هوشمند ملی و کاهش بسیاری از هزینه های دولت باشد.

 

گیل چالانی خاطرنشان کرد: به مناسبت تقارن هفته ثبت احوال با دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، هزینه صدور شناسنامه برای نوزادان و متولدین پسری که در شهرستان ماسال در این دهه به دنیا آمده اند و با نام قاسم نامگذاری شده اند رایگان خواهد بود و تمام هزینه های صدور شناسنامه به عهده فرمانداری است.

 

 

کد خبر 1243029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha