امشب؛ برگزاری   رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش

رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران از امشب در منطقه جاسک، شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در اقیانوس هند آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش از امشب (پنجشنبه ۸ دی) با رمز یا زهرا سلام‌الله علیها در منطقه جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند آغاز خواهد شد. مراحل شناسایی، اطلاعاتی و گسترش نیروها پیش از اجرای مرحله اصلی رزمایش و از روزهای قبل اجرا شده و از امشب فاز عملیاتی رزمایش به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

 

بنابراین گزارش، این رزمایش با شرکت بخشی از یگان‌های پیاده، زرهی، مکانیزه نیروی زمینی، سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی، شناورهای زیرسطحی، سطحی، پروازی و تکاوران نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی نیروی هوایی ارتش با شعار محوری «خودباوری، اقتدار، امنیت پایدار» اجرا می شود که در آن عملیات‌های جمع‌آوری اطلاعات به صورت الکترونیکی، سیگنالی، ضد جنگال، علیه نیروهای مهاجم و همچنین عملیات شناسایی توسط پهپادهای «باور»، «آرش»، «ابابیل»، «مهاجر»، «صادق» و «یسیر» حت نظارت و ارزیابی کارشناسان قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و ستادکل نیروهای مسلح انجام می‌شود.

 

این گزارش می افزاید: ارتقای سطح مهارت برای طرح‌ریزی، اجرا، هدایت و ارزیابی عملیات مشترک و هم‌افزایی قدرت دفاعی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در صحنه عملیات مشترک، رتقای مهارت اجرای عملیات در محیط‌های خاص شامل محیط‌های آلوده به عوامل شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، جنگ الکترونیک و شرایط نامساعد جوی از اهداف این رزمایش است.

کد خبر 1243034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha