در حال جنگ تمام عیار ترکیبی با دشمنان هستیم

مرحبا با بیان‌اینکه تحریم‌هایی که دشمنان بر علیه ما تحمیل کرده‌اند عمری به طول تاریخ جمهوری اسلامی دارد،گفت: در حال جنگ تمام عیار ترکیبی با دشمنان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، غلامرضا مرحبا امروز(پنج‌شنبه، 8 دی) در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که در مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد، اظهارکرد: ایران اسلامی بنابر ویژگی‌ها و موقعیت ژئواستراتژیک، ژئواکونومیک و ژئوپلتیکی که دارد همیشه مورد طمع دشمنان بوده است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: از دیگر مواردی که باعث شده کشور ما همیشه مورد طمع و هدف جنگ ترکیبی دشمنان قرار بگیرد، روحیه استقلال طلبی، حمایت از مستضعفین جهان، و انرژی صلح آمیز هسته‌ای کشور ما است.

 

وی با بیان‌ اینکه جنگ ترکیبی، جنگی است که در داخل آن در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و استفاده از نافرمانی‌های مقطعی داخلی و براندازی نرم و حتی جنگ‌های منظم نیابتی دولتی و حتی غیردولتی ممکن است، اتفاق بیافتد، تصریح‌کرد: آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی یا به دنبال کنترل و محدود کردن جمهوری اسلامی بوده است یا اگر بتواند به دنبال براندازی ما بوده است.

 

مرحبا گفت: آمریکا این مسئله را پنهان نکرده و ما هم بر این واقف هستیم و موسسات بی‌شمار با پول‌پاشی‌های فراوانی ایجاد شده‌اند که به دنبال این هدف آنها را هدایت کنند.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت ادامه داد: مدیر موسسه‌ای به نام «اعانه ملی» در آمریکا می‌گوید همه آن کارهایی که سیا زمانی با جاسوسی به صورت محرمانه انجام می‌داد، این روزها ما به صورت آشکار و از طریق موسسات زیرمجموعه و از طریق آموزش انجام می‌دهیم.

 

وی یکی از مهم‌ترین ابزارهای جنگ ترکیبی را فضای سایبری دانست و خاطرنشان‌کرد: سی‌آی‌ای تنها ۵۴ میلیون دلار در ایام اخیر که کشور  درگیری ناآرامی‌ها و اغتشاشات بود برای همین مسئله هزینه کرد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم‌هایی که دشمنان بر علیه ما تحمیل کرده‌اند عمری به طول تاریخ جمهوری اسلامی دارد، ادامه داد: دشمنان از سال ۲۰۱۱ شدیدترین تحریم‌ها را علیه کشور و ملت ما تحمیل کردند.

 

وی اضافه‌کرد: در تحریم‌های دشمنان نه تنها برنامه هسته‌ای، بلکه بانک مرکزی، کشتیرانی و هواپیمایی ماهان و هرجایی که می‌توانست به اقتصاد ما کمک کند مورد تحریم قرار گرفته است.

 

مرحبا با بیان‌اینکه فضای سایبری یکی از بهترین و مناسب‌ترین زمینه‌ها برای رسیدن به جنگ ترکیبی است، گفت: در این راستا دشمنان ده‌ها و صدها هزار اکانت جعلی به زبان فارسی برای قلب واقعیت‌ها ایجاد کردند.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت با اشاره به اینکه ما در حال یک جنگ ترکیبی تمام عیار با دشمنان هستیم، تصریح‌کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، رزمندگان ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دشمن موفق شدند چون تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جنگ کلاسیک روز را می‌دانستند، امروز ما در برابر جنگی با شیوه نوین قرار داریم و باید تاکتیک‌های آن را بشناسیم تا بتوانیم بجنگیم.

 

وی با بیان‌اینکه این جنگ نه در پشت خاکریز و مرزهای ما بلکه در خانه‌ها و اذهان ما است، گفت: اگر به مدد نیروهای امنیتی خیابان‌های ما آرام است، اذهان جوانان ما از دید آنها نباید آرام باشد و جوان ما نباید اوضاع را عادی بداند اگر این ایجاد شد، می‌توانند او را بمباران فکری و عقیدتی کنند.

 

مرحبا همراه بودن مردم با انقلاب و نظام و همراهی نکردن با دشمن را روزنه‌ای گرمابخش و روشن دانست و خاطرنشان‌کرد: بصیرت ملت نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی اضافه‌کرد: حماسه ۸ دی گیلان و حماسه ۹ دی ملت ایران تبلور بصیرت ملت است و به بیان رهبر معظم انقلاب ۹ دی احساس مسئولیت مردم بود و به دنبال این احساس مسئولیت وارد عمل شدند و به خیابان‌ها آمدند و این به خیابان آمدن توطئه‌ها را خنثی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز نمی‌توانند بیایند خرمشهر را تصرف و پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها ما را بمباران کنند، ادامه داد: دشمنان می‌توانند با تکنولوژی بروزی که در اختیار دارند، قلوب و اذهان بچه‌های ما را بمباران کنند، در این شرایط نیازمند جهاد تبیین هستیم.

 

مرحبا، جنگ ترکیبی را جنگ فنتنه‌ها و غبارها و فضای غبارآلود عنوان کرد و گفت: در این جنگ جدا کردن حق از باطل سخت است و اگر اشتباه کنیم، توپخانه خودی محل تجمع خودی‌ها را بمباران می‌کند.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت با بیان‌اینکه دشمن به دنبال فضای غبار آلودی است که در آن مخفی شود و بدون آنکه چهره‌اش مشخص شود ضربه بزند و جهاد تبیین کمک می‌کند تا این فضای غبارآلود را به فضای شفافی تبدیل کنیم، افزود: جنگ ترکیبی جنگ روایت‌هاست و باید روایت صحیح را به مردم منتقل کنیم.

 

وی تصریح‌کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جنگ ترکیبی روایت‌های نادرست است و پاسخ آن هم با جهاد تبیین در انتقال روایت‌های صحیح به مردم و جوانان است.

 

مرحبا، روشن کردن واقعیت‌ها و تفکیک این فضای غبارآلود را از مهم‌ترین کارکردهای جهاد تبیین دانست و اظهارکرد: در این جهاد نیاز داریم که بصیرت داشته باشیم و بصیرت به ما در راستای جهاد تبیین کمک می‌کند.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت اضافه‌کرد: خیلی از خواص که حتی زحمت کشیده بودند در شرایطی که قرار گرفتند امتحان را باختند و موفق و سربلند بیرون نیامدند که این همان بصیرت است، اگر بصیرت نداشته باشیم کلمه‌ای از حقیقت را با ناحق مخلوط می‌کنند و حتی برای اولیای حق، حق جلوه می‌دهند و ما نمی‌توانیم تشخیص بدهیم و جدا بکنیم.

 

وی با اشاره به اینکه هرآنچه در طول تاریخ بر سر کشورما آمده از بی‌بصیرتی بوده است، افزود: شایعات، اغراق‌ها و تغییر دادن زحماتی که کشیده شده و عوض کردن جای شهید و جلاد در فضایی اتفاق می‌افتد که در آن بصیرت وجود نداشته باشد.

 

مرحبا با بیان‌اینکه نقطه کلیدی مبارزه با جنگ ترکیبی دشمن، اول شناخت تکنیک و تاکتیک‌های دشمن است، گفت: مقام معظم رهبری از جهاد تبیین به عنوان یک فریضه شرعی یاد می‌کند؛ جهاد یکی از مهم‌ترین و برترین دستورات دینی ماست اما کیفیت‌ها و اشکال مختلفی در زمان‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد، ما در حال حاضر جهاد با اسحله نداریم اما با جهاد فکر و ایده و اتحاد و بصیرت داریم.

کد خبر 1243050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha