برای در کنار امام ماندن و یاری او نباید به تعلقات دنیا دلبستگی داشته باشید

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: برای در کنار امام ماندن و یاری او نباید به تعلقات دنیا دلبستگی داشته باشید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه حق شناس به سخنرانی پرداخت و گفت: در آخرالزمان امتحانات و‌فتنه های فراوانی روبروی امت اسلام است.

وی افزود: جنس امتحانات و فتنه ها اقسام مختلفی دارد، آزار و اذیت دشمنان، امکانات و قدرت و زمانی که به دشمنان داده می شود از جمله امتحانات و فتنه ها است با این همه مومنان نباید از خداوند ناامید شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه وادی ایمان وادی لقا الهی است امید خود را از دست ندهید خداوند عالم به دل های شما است، عنوان کرد: دومین عامل به همراهی با امام این است که امید خود را از دست ندهیم.

این استاد اخلاق با بیان اینکه عامل سوم کنار امام ماندن جهاد و مجاهدت خالص برای خدا است بدون اینکه فکر کنیم آنها به ما نیاز دارند. ادامه داد: عامل چهارم همراهی با امام دوری کردن از ولیجه ها است یعنی مراقب باشیم به چیزی غیر از امام تعلق خاطر نداشته باشیم. تنها در این صورت انسان می‌تواند وارد بهشت شود که غیر از خداوند و ولی او به چیزی تعلق خاطر نداشته باشد.

وی افزود: نزد خداوند احسان به والدین، خدمت به خانواده و فرزندان محبوب است اما نباید این موارد باعث شوند که چیزی از تعلق خاطر ما به خداوند و امام کم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: طبق آیات قرآن کریم مومنان نباید تعلقات دنیوی را از خداوند و رسول او،  بیشتر دوست داشته باشند.  دشمنان عاشورا و صفین درست می کنند نباید آزار آنها را از ناحیه خداوند بدانیم که سبب سستی در ایمان ما شود، اگر مومنان در کنار امام ایستادگی و مقاومت کنند خداوند این آزار و اذیت را به رحمت تبدیل می کند. 

وی با بیان اینکه خداوند متعال به زندگی دشمنان جلوه داده است اما این داشته های آنان کم و ناپایدار است، اظهار کرد: کسانی دنیا را با آخرت معامله می کنند که فریب دشمن را خورده باشند مراقب باشید جلوه زندگی دشمنان شما را فریب ندهد.

این استاد اخلاق ادامه داد: کل حیات دنیا همچون رویش بهاری است که به دنبال آن پاییز و زمستان هم هست بنابراین به زندگی دنیا فریفته نشوید و با اعمال نیک و کنار امام بودن و یاور جمع کردن برای امام، برای آخرت خود ذخیره جمع کنید.

وی با بیان اینکه سبقت گیرندگان به سوی آخرت و بهشت برین الهی امام حسین (ع) و یاران ایشان هستند. ابراز کرد: در دل فتنه های آخرالزمان اهل سبقت به سوی تحقق امر ظهور امام خود باشید، این فضل عظیم الهی است. به شیطان فرصت ندهید که شما را زمینگیر کند. از سبقت گیرندگان باشید که دیگران دنبال شما بیایند. کسی که از اهل دنیا به سوی امام خود سبقت بگیرد وارد وادی مغفرت الهی می شود. مراقب باشید اتفاقات مسیر شما را مشغول نکند.

کد خبر 1243051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha