آموزش به بیش از ۷۰ هزار زندانی با تعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با سازمان زندان ها و سازمان فنی و حرفه ای

مطهرنژاد گفت: بنیاد تعاون زندانیان کشور سالانه با کمک سازمان زندان ها و سازمان فنی و حرفه ای بیش از ۷۰ هزار نفر از زندانیان را تحت آموزش قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، رحیم مطهرنژاد، امروز پنج شنبه (8 دی) در دیدار با رئیس کل دادگستری فارس و مدیرکل زندان های استان گفت: لازم است تا توسعه اشتغال زندانیان و استفاده حداکثری از ظرفیت اشتغال زندانیان باز و پابند الکترونیک در اولویت زندان ها و دادگستری قرار داده شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به قدمت 70 ساله  بنیاد تعاون زندانیان افزود: ایجاد اشتغال در زندان ها برای زندانیان موجب کاهش آسیب به زندانی، هم بندی زندانی، خانواده وی و جامعه خواهد شد.

وی تصریح کرد: زندانی محصول دستگاه قضایی کشور نیست و همه در تولید زندانی نقش دارند، همچنین زندانی در دوران محکومیت و پس از آزادی به کار نیاز دارد و تمامی دستگاه ها و خیرین باید برای اشتغال زندانیان با بنیاد تعاون زندانیان همکاری کنند.

مطهرنژاد با دادن قول مساعد برای راه اندازی سه سوله بزرگ کارگاهی در زندان های شیراز و داراب گفت: امیدواریم این سه سوله تا پایان خردادماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی شیراز هم بیان کرد: اشتغال زندانیان و کمک به خانواده زندانیان در طول مدت حبس از مسئولیت های اصلی بنیاد تعاون زندانیان است و وضعیت کارگاه های اشتغال زندانیان در فارس نسبت به سال های قبل ارتقای خوبی داشته است.

مطهرنژاد ادامه داد: هدف ما برای ایجاد اشتغال استان فارس در بخش اعزام به کار تا پایان سال تعداد سه هزار زندانی است و تا سال آتی تلاش می کنیم این رقم به پنج هزار نفر افزایش یاید و در حوزه زنان، شرایط بهتری باید فراهم کنیم که کارهای مناسب بانوان در کارگاه های اشتغال زنان انجام شود و درآمد بیشتری داشته باشند.

مطهرنژاد اعلام کرد: بنیاد تعاون زندانیان کشور سالانه با کمک سازمان زندان ها و سازمان فنی و حرفه ای بیش از ۷۰ هزار نفر از زندانیان را تحت آموزش قرار می دهد و اشتغال بنیاد تعاون زندانیان در چهار گروه اشتغال نشسته، اشتغال در داخل زندان ‌ها، پیرامون و بیرون از زندان است و بیش از ۵۰ هزار زندانی در کل کشور مشغول به کار هستند و دستمزد دریافت می کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای الکترونیک هم گفت: در پی تعامل بین سازمان زندان ها، بنیاد تعاون زندانیان و معاونت فناوری قوه قضائیه و دادگستری استان ها، بیش از ۱۲ هزار زندانی در کشور با استفاده از پابند در بیرون از زندان ها هستند و ۱۰هزار پابند تولید شده در اختیار سازمان زندان ها قرار گرفته است و 15 هزار الکترونیک نیز در حال تولید داریم که به زودی به سازمان زندان ها تحویل داده می شود.

مطهرنژاد گفت: بنیاد تعاون زندانیان، 15 هزار هکتار زمین در اختیار دارد و در زمینه کشاورزی، دامپروری، آبزی ‌پروری فعالیت دارد و بیش از یک هزار واحد تولیدی را در سطح کشور اداره می ‌کند و با کمک سازمان زندان ها و بخش‌ های خصوصی و زندانی ها بیش از یک هزار و 600 نوع محصول در این شرکت های تولیدی در حال تولید است.

 

کد خبر 1243068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha