روستاها را باید به مرکز تولید تبدیل کنیم/  لزوم ارتباط تجاری با عراق و کشورهای منطقه

حسینی‌محراب، بر لزوم ارتباط تجاری با عراق و کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: باید به روستاها توجه جدی داشته باشیم و این مناطق را به مرکز تولید تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب، عصر امروز پنج‌شنبه (۸ دی) در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان، ضمن گرامیداشت روز ۹ دی ماه، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، اساتید، رسانه‌ها و نمایندگان برای تشکیل شورای راهبردی در استان، اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه راه طولانی در پیش داریم که باید کوتاه شود.

 

استاندار جدید خوزستان، با بیان اینکه باید به روستاها توجه جدی داشته باشیم و این مناطق را به مرکز تولید تبدیل کنیم، افزود: از هر شهرستان باید ۱۰ روستا را انتخاب کنیم و این ۱۰۰ روستا را به عنوان خوشه‌های صنعتی در نظر بگیریم چرا که روستاها می‌توانند خود کارآفرین باشند.

 

وی بر لزوم ارتباط تجاری با عراق و کشورهای منطقه تاکید کرد و ادامه داد: همچنین منطقه آزاد باید در امر تولید و صادرات به مردم کمک کند اما در حال حاضر در اختیار دیگران است.

 

حسینی‌محراب، آب آشامیدنی را حق طبیعی و اولیه جامعه دانست و با بیان اینکه مدیران آبفا باید کمر همت ببندند و در میدان باشند، اضافه کرد: حاشیه‌نشینی موضوعی بسیار مهم است که باید برای این حوزه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت تدوین کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید مدیران نسبت به مسائل مالی حساسیت داشته باشند، تصریح کرد: اگر در محیطی رشوه وجود داشته باشد، مدیر باید خداحافظی کند و نباید آنجا بماند چرا که راهبرد من در بحث فساد اداری و مشکل مالی، برخورد با علل است و نه معلول، از این رو اگر کارمندی رشوه بگیرد، این موضوع را از چشم مدیر او می بینم.

 

صادق خلیلیان، نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در ۱۶ ماه تصدی‌گری در سمت استاندار خوزستان، عنوان کرد: در ابتدای حضور من در استان، وضعیت به گونه‌ای بود که بسیاری از طرح‌ها نیمه‌تمام و راکد بودند و یا کند پیش می‌رفتند که اولین اقدام احصای مسائل و مشکلات استان بود.

 

استاندار سابق خوزستان، با بیان اولین سفر رئیس‌جمهور به خوزستان، ابراز کرد: از آنجا که این صفر مصوبه‌ای نداشت این پروژه‌ها را در شورای برنامه‌ریزی مصوب کردیم که به عنوان مصوبه سفر در هیئت دولت تایید شد و توانستیم اعتباراتی را برای تکمیل آنها انجام دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های راه‌سازی، جاده‌سازی و خط آهن، فاضلاب اهواز، طرح غدیر، پروژه‌های بهداشتی و درمانی و ... از جمله این مصوبات بود، اذعان کرد: از دیگر اقدامات رفع مشکل کارگری و کشت و صنعت هفت‌تپه بود.

 

خلیلیان، به پروژه فاضلاب اهواز اشاره کرد و گفت: این پروژه قبل زا دولت سیزدهم ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در این دولت حدود یک سال پیشرفت ۲۲ درصدی داشت و به حدود ۵۳ درصد رسیده است و تا پایان ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و مشکلات اهواز به طور کامل رفع می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پروژه آب غدیر نیز به صورت میان‌مدت انجام و یک ایستگاه پمپاژ احداث شد، خاطر نشان کرد: این پروژه خطوط انتقال آب را به شهرهای اهواز، حمیدیه، خرمشهر، آبادان، هویزه، سوسنگرد، بخشی از شادگان و بستان وصل می‌کند که حداقل ۴۵۰ تا ۵۰۰ روستا و شهرهای جنوب و جنوب غرب استان را دربرمی گیرد.    

 

استاندار سابق خوزستان، با اشاره به اینکه در اربعین نیز یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفر را با تلاش همه دستگاه‌ها و شرکت‌ها از مرزهای استان عبور دادیم، یاد آور شد:  در خصوص زیرساخت ها و مبلمان شهری نیز پنج هزار  و ۳۰۰ میلیارد تومان از دولت قبل طلب وجود دارد که آن را پیگیری کردیم.

 

کد خبر 1243075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha