سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات پزشکی از راه دور ضروری است/ دوران تحمیل صنایع بر قزوین گذشته است

محمدبیگی گفت: تا سال ۲۰۵۰ میزان ۷۵ درصد کشورها از تله مدیسین (پزشکی از راه دور) برای حوزه سلامت استفاده خواهند کرد و کشوری که نتواند تا سال ۲۰۳۰ به این بحث مجهز شود از چرخه پزشکی جهانی حذف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، فاطمه محمدبیگی در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران پارک علم و فناوری قزوین که امروز (پنجشنبه ۸ دی) در سالن جلسات پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به موقعیت قزوین باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که چه صنعت، دانش و نوآوری باید  در قزوین جای بگیرد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوران تحمیل صنایع بر استان قزوین گذشته است، آلودگی شدید هوای آبیک، نزدیکی آبیک به تهران، نزدیکی قزوین به ۳۳ میلیون جمعیت شمال غرب کشور و راه مواصلاتی برای ۱۴ استان از قزونی جایگاهی را ساخته که خود باید انتخاب کند چه صنایع و چه رسته های علمی و دانش و فناوری در آن مستقر شود.

 

وی عنوان کرد: بنابراین در این خطه مرغوب باید صنایع مرغوب آمده و مستقر شوند، آبیک ظرفیت علمی فوق العاده در کشور است متأسفانه عدم اشراف برخی مسئولان استان و عدم شناخت جایگاه این منطقه و عدم شناخت به چشم اندازهای علمی آینده کشور موجب شده آبیک مورد ظلم واقع شده است.

 

محمدبیگی تأکید کرد: پارک علم و فناوری آبیک به عنوان سرچشمه علمی ملی استان قزوین اولین هدف ماست و باید  دانشمندان را جذب کند و ما این مهم را با جدیت دنبال می کنیم و اجازه هیچ کاربری دیگری هم نمی دهیم.

 

وی گفت: ظرفیت آلودگی هوای آبیک و آلودگی زیست محیطی اجازه نمی دهد معادن و پروژه های دست چندم قرن های گذشته در آبیک جای گیرد و متأسف هستیم برخی از مسئولان همچنان به فکر توسعه معادن در آن منطقه هستند در حالی که وضعیت آنجا اجازه این موضوع را نمی دهد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به افتتاح شبکه نوآوری تصریح کرد: بحث افتتاح شبکه نوآوری و خانه خلاق در استان قزوین تکمیل کننده موضوع زیست بوم علم و فناوری قزوین است و خانه های خلاقیت و فناوری را باید برای سنین پایین شکل دهیم تا نسل آینده قزوین هدایت لوکوموتیو علم و فناوری کشور را به دست گیرند.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه افتتاح خانه های خلاق و نوآوری خواهشمندیم رسته دانش آموزی و فرهنگیان به صورت ویژه دیده شود.

 

محمدبیگی گفت: در بحث پروژه چشمه نور، این مهم فناوری برتر جهانی است که ۲۷ چشمه دارد که هر کدام به شکل لگاریتمی رشته های مختلفی را پوشش دهد  و در واقع محرک خاورمیانه و آسیای غربی در زیست بوم علم و فناوری و حرکت بر لبه دانش جهانی باشد.

 

وی ادامه داد: تا ساختمان چشمه نور ساخته می شود لازم است خانه خلاق و نوآوری مربوط به چشمه نور و انجمن های اجتماعی مربوطه جداگانه افتتاح شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه سلامت افزود: امروز تمام دولت ها در حوزه موفقیت های اجتماعی و کسب سرمایه های اجتماعی و حتی سیاسی، دو سوم رضایت مندی مردم را روی حوزه اجتماعی و سلامت استوار می کنند.

 

وی اعلام کرد: کسی می تواند حکمرانی سیاسی در دنیا در کشورها داشته باشد که حوزه سلامت را ارتقا ددهد بنابراین اگر در پارک علم و فناوری رسته سلامت ضعیف باشد خیلی راه به جایی نمی برد و از دنیا عقب می مانیم.

 

محمدبیگی با اشاره به ضررورت سرمایه گذاری روی تجهیزات تله مدیسین (پزشکی از راه دور) یادآور شد: تا سال ۲۰۵۰ میزان ۷۵ درصد کشورها از تله مدیسین برای حوزه سلامت استفاده خواهند کرد و کشوری که نتواند تا سال ۲۰۳۰ به این بحث مجهز شود از چرخه پزشکی جهانی حذف خواهد شد و آینده دنیا برای کشورهایی است که این موارد را مورد توجه قرار دهند و ما نمایندگان هم در این موضوع به شما کمک می کنیم.

 

کد خبر 1243081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha