ولایتمداری مهمترین راه برون رفت از فتنه است

حجت الاسلام اختر دانش راهکار برون رفت از فتنه را مدد الهی، علم و آگاهی، تقوا بیان کرد و گفت: مهمترین چیزی که در فتنه نیاز داریم قرار گرفتن زیر پرچم ولایت است زیرا در این صورت نجات حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام ابراهیم اختردانش امروز( پنج شنبه، ۸ دی) در اجتماع مردمی روز میثاق با ولایت ۹ دی آستانه اشرفیه و بزرگداشت سالروز ۸ دی سال ۱۳۸۸ استان گیلان که در صحن حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه برگزار شد با اشاره به نهم تا 19دی ماه که دهه بصیرت نام دارد گفت: این دهه انقلابی و بصیرت برای ما، ماه بصیرت افزایی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در فرهنگ اسلام ناب و گفتمان انقلاب، بصیرت به معنای قدرت تشخیص حق از باطل، موضع گیری، اقدام مناسب و به هنگام به نفع جبهه حق است افزود: اینکه مقام معظم رهبری تعریف می کنند «بصیرت یعنی همان شناخت ها، شناخت حق و باطل، شناخت دوست و دشمن، شناخت زمان و مکان و وضعیت و...»، حتی همان ابزاری که علیه دشمن باید تهاجم کنیم باید شناخت و به آنهم بصیرت می گویند.

 

وی با استناد به فرمایش امیرالمومنین( علیه السلام ) که محکم بیان می فرمایند:« اگر آدمی چشم سر نداشته باشد عیب است اما آسانتر است از اینکه انسان چشم دل(بصیرت) نداشته باشد» اظهار کرد: از لحاظ محاسبات تاریخی و تجربه میدانی از انقلاب تا کنون هر چه پیشتر آمدیم، یعنی در این 40 سال، ضرورت وجوب بصیرت روزبروز بیشتر از روز قبل حس می شود.

 

حجت الاسلام اختر اضافه کرد: هر چه مدرن تر می شویم ضرورت و نیاز به بصیرت نیز زیادتر می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن میدان مبارزه را هر روز پیچیده تر می کند گفت: دشمن میدان نبرد را به عرصه های ترکیبی تبدیل می کند، همانطور که جنگ شناختی، ادراکی و اراده ها را به میدان می آورد.

 

حجت الاسلام اختر با اشاره به اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی ابرقدرت ها را کنار زد گفت: امروز می گویند آن جنگ تمام عیار ما یک روزی علیه شوروی بوده امروز بر علیه انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه شرق و غرب نمی خواهند اقرار کنند که ایران در قد وقواره آمریکاست، به سخنان هلیاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا اشاره کرد که گفت«سوریه فقط به نفس ایران زنده است، وگرنه سوریه چیزی نبود که در مقابل ناتوی آمریکایی بتواند بایستد، عرب های منطقه هم با ما همکاری کردند اما نتوانستیم جنگ را در سوریه تمام کنیم، و در آن شکست خوردیم» و ادامه داد: همان ها می خواستند با این اغتشاشات اخیر ایران را هم به سوریه دیگر تبدیل کنند.

 

 حجت الاسلام اختر سوریه را کمر مقاومت دانست و افزود: دشمن به سوریه حمله کرده بود تا کمر مقاومت را بشکنند ولی مقاومت آنقدر جان گرفته بود که به قول نماینده حماس در لبنان که سخنرانی کرد می گفت هنر و استراتژی برد این تونل های زیرزمینی که نوار غزه داشت و قطعا به نفع مقاومت و حزب الله بوده مدیون دو شخصیت «عماد مغنیه» و «سپهبد حاج قاسم سلیمانی»  بود.

 

وی بیان کرد: دشمن در آنجا شکست خورد و همانطور که حاج قاسم به ما یاد داد جمهوری اسلامی«حرم» است و این حرم را باید حفظ کنیم دشمن در این اغتشاشات اخیر فتنه و جنگ را  وارد خیمه گاه حرم کرد تا با توطئه های فراوان نظام، انقلاب و ولایت را هدف قرار دهد.

 

حجت الاسلام اختر به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند دهه ۹۰ دهه اقتصادی خوبی براي ما نبوده است و ادامه داد: «آن دهه، دهه خوب اقتصادی برای ما نبود ولی کار جهادی که در این دولت انجام می شود اگر آنزمان انجام می‌شد وضعیت ما اکنون خیلی بهتر می‌شد »

 

وی تصریح کرد: اگر این دولت حزب اللهی که همه وظیفه داریم تمام قد از کارهای مثبتی که شبانه روز انجام می دهد، دفاع کنیم و اگر جایی هم مشکلی وجود دارد اعتراض و انتقاد سازنده کنیم.

 

حجت الاسلام اختر ادامه داد: یک دهه عقب افتادیم فلذا دشمن می خواهد این جنگ ترکیبی را که راه انداخته اند این علم را در خیمه گاه بیندازند.

 

وی همچنین راهکار برون رفت از فتنه را مدد الهی، علم و آگاهی، تقوا بیان کرد و اظهار کرد: مهمترین چیزی که در فتنه نیاز داریم قرار گرفتن زیر پرچم ولایت است زیرا در این صورت نجات حاصل می شود.

 

حجت الاسلام اختر گفت: ترفندهای فتنه گران تغییر نکرده است، از صدر اسلام تا کنون کلیدواژه ها همان است، مانند همان کشته سازی و خونخواهی در جنگ صفین، برای مرگ عثمان، در صحرای کربلا و حالا هم در فتنه های سال های اخير همان کلید واژه ها را می بینیم.

 

وی افزود: بصیرت اگر باشد انسان دست دشمن را قطعا در این حوادث می بیند، گرچه ما مسئول بی تدبیر هم داشتیم و داریم و در بدنه نظام هم هست اما اگر بخواهیم دست دشمن خارجی را تطهیر کنیم فقط حرف رسانه است که می خواهد داخل را سیاه نمایی کند و خارج را پاک نشان دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: زنان انقلابی ما آنهایی هستند که در تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام خود را نشان دادند، آنهایی هستند که در جریان های انقلابی خود را نشان می دهند و زنان زهرایی و زینبی ما هستند.

 

کد خبر 1243136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha