دیوار ساحلی برای رودخانه چایلق احداث می شود

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: رودخانه چایلق این شهرستان قبلا ساماندهی و پیش بینی شده بود که با توجه به دغدغه و نگرانی و بازدیدی که با مسئولان مربوطه انجام شد قرار شد ادامه مسیر دیوار ساحلی برای آن احداث شود.

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: همچنین تصمیم بر آن شد که کف رودخانه سنگ فرش شود.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی طول مسیر ساماندهی شده رودخانه در شیروان را ۷۵۰ متر عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح زیباسازی شهر و جلوگیری از خطرات رود برای بافت شهری پیرامونی است که در صورت عدم انجام طرح، در مواقع بارندگی های سیل آسا امکان طغیان سیلاب و آسیب دیدن منازل و دیگر فضاهای شهری وجود دارد.

 

جدی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ساماندهی رودخانه چایلق شیروان در محدوده ای افزون بر ۲ هکتار و در ۲ بخش معماری و ایجاد فضای سبز عملیاتی می شود.

 

وی با اشاره به بازدید سایر طرح ها و رودخانه های شیروان اضافه کرد: قرار شد مطالعات رودخانه اترک شاخه جنوبی و پل ارتباطی بیمارستان خاتم الانبیاء ارسال شود تا در بودجه سال آینده ردیفی برای آن در نظر گرفته شود.

 

وی در خصوص لایروبی سد بارزو این شهرستان اضافه کرد: بند انحرافی سد بارزو برای بحث آب شرب قرار شد اعتباراتی جهت لایروبی ابلاغ شود و مشکل آن برطرف شود.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت احداث دیوار ساحلی شهر زیارت شیروان بیان کرد: سال های گذشته مردم این شهر دچار خسارتی شدند، کار شروع شده و مطالعات آن انجام شده و قرار شد به برنامه و بودجه اعلام تا اعتباری برای آن در نظر گرفته شود.

 

شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1243168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha