آمادگی عراق برای برگزاری ده‌ها مراسم به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان النصر

عراق به مناسبت سومین سالروز شهادت «سردار حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» ده‌ها مراسم و جشنواره یادبود را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نهرین نت، مسئولان عراق برای برگزاری مراسم سومین سالروز شهادت «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه پاسداران ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین رئیس حشد شعبی در استان‌های مختلف عراق آماده می شوند.

 

در همین راستا، وزارت آموزش و پرورش بغداد با هماهنگی حشد شعبی مراسم یادبود شهادت فرماندهان النصر را در تمامی مدارس عراق برگزار کرد تا نقش محوری آنها را در دفاع از کشور و حفظ موجودیت در برابر گروهک تروریستی داعش یادآوری کند.

 

وزارت آموزش و پرورش عراق نامه ای رسمی را به اداره کل آموزش و پرورش بغداد و همه استان‌ها ارسال کرد تا مراسم یادبود و عزاداری را به مناسبت سومین سالروز شهادت فرماندهان النصر و تلاوت قرآن برای شهدای عراق روز پنجشنبه 15 دی 1401 مطابق با پنجم ژانویه 2023 پس از مراسم برافراشتن پرچم عراق برگزار کنند.

 

راهپیمایی تجدید میثاق با فرماندهان النصر و شهدا به همت کمیته مرکزی سازماندهی راهپیمایی دانشجویی در نجف اشرف برگزار می شود.

 

به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان النصر، اجتماع جوانان «روافد» نخستین همایش علمی با عنوان «یاد فداکاری ها و ادای احترام همیشگی به حاکمیت و کرامت عراق» را در هتل المنصور در بغداد برگزار کرد.

شیخ قیس الخزعلی، دبیر جنبش «عصائب اهل الحق» در این همایش گفت: فرماندهان النصر همچنان فعال و تاثیرگذار هستند و نفوذ آنها مستمر است.

الخزعلی گفت: این دو شهید بزرگوار با شهادت خود مسیر جدیدی را برای این نسل باز کردند. ما به برکت خون فرماندهان النصر توطئه خطرناکی را که عراق را هدف گرفته بود، شکست دادیم.

 

بسیج دانشجویی در استان میسان، جشنواره سالانه خود را به مناسبت سالروز فرماندهان النصر در میسان برگزار کرد. «محسن الدبیستی» معاون فرمانده عملیات حشد شعبی در صلاح الدین و «عدنان الغنامی» مدیر سازمان حشد شعبی، «حمزه الساعدی» مسئول بسیج دانشجویی در میسان و «دکتر عقیل جعیز السهلانی» رئیس دانشکده امام کاظم(ع) در این مراسم حضور داشتند.

در حاشیه جشنواره مراسم شعر با حضور شاعران در رثای این دو سردار بزرگ شهید و همراهانشان و شهدای حشد شعبی برگزار شد.

 

گردهمایی  به مناسبت سومین سالروز شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور «احمد الاسدی» وزیر کار و امور اجتماعی و «راکان الجبوری» استاندار کرکوک و فرماندهان حشد شعبی و خانواده های شهدا در کرکوک برگزار شد.

 

شهرهای عراق شاهد برگزاری ده‌ها جشنواره یادبود به مناسبت سومین سالروز شهادت فرماندهان النصر است.

 

 گفتنی است، پهپاد های وزارت جنگ آمریکا روز جمعه گذشته (13 دی) خودرو سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در جاده فرودگاه بغداد هدف قرار دادند و این دو فرمانده بزرگ و همراهانشان را به شهادت رساندند. این عملیات آمریکا با نام «آذرخش کبود» به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا انجام شد.

کد خبر 1243173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha