۹ دی یوم الله است/ برخی در اغتشاشات اخیر با سکوت و برخی با سخنان نیش دار بر آتش فتنه دمیدند

حجت الاسلام میثم تارم گفت: ۹ دی روز تجدید بیعت امت با ولایت می باشد و این روز نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است و حقیقتا ایام الله می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۹ دی ماه) حجت الاسلام میثم تارم، ۹ دی را روز تجدید بیعت امت با ولایت برشمرد و گفت: این روز نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است  و حقیقتا ایام الله می باشد.

 
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: حضرت علی (ع) یکی از راهکارهای موثر و تاثیرگذار در فتنه و فائق آمدن بر آن را تقوا می داند.
 
وی بیان کرد: تقوا یعنی انسان مراقب سخنان خود باشد و هر کجا که باید سخن بگوید اگر سکوت کند به انقلاب و خون شهدا خیانت کرده و اگر سخنش به صورت صحیح و منطقی بیان نشود باز هم خیانت کرده است.
 
حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که امروز سکوت جایز نیست و باید با کلام سدید، محکم و تاثیرگذار از نظام و اسلام دفاع کرد، افزود: در اغتشاشات اخیر برخی با سکوت خود و برخی دیگر با سخنان نیش دار بر شعله های فتنه دمیدند.
 
خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که بصیرت مردم خالق حماسه ۹دی شد، خاطرنشان کرد: برای برون رفت از فتنه ها و آشوب ها، آگاهی و دانایی امری ضروری است که ما از آن به بصیرت تعبیر می کنیم.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که آشوبگران و فتنه گران نه تنها اصل نظام بلکه اسلام را هدف قرار داده بودند بنابراین دوستداران انقلاب با هر سلیقه ای به صحنه دفاع از نظام و انقلاب آمدند.
 
حجت الاسلام تارم حماسه ۹ دی را از الطاف الهی و یکی دیگر معجزات الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: راهپیمایی باشکوه ۹ دی مردم بصیر و ولایی موجب خشکانیده شدن ریشه های فتنه شد و فتنه گران را رسوا کرد.
 
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: مهمترین راهکار غلبه بر فتنه ها، تسلیم و استقرار زیر پرچم ولایت اولیا الله، ولایت ولی فقیه زمان و نائب بر حق شان، امام خامنه ای (مدظله العالی) است.
 
وی توجه و عمل به نصایح امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه را راهگشا برشمرد و خاطرنشان کرد: برای نابودی موج فتنه تمسک به اهل بیت (ع) مخصوصا امام حسین (ع) ضروری است و این مهم را مردم ما در ۹ دی جامه عمل پوشاندند.
 
حجت الاسلام تارم با اشاره به این که تمسک یعنی پیروی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کرد: جهاد تبیین از راهکارهای رهبری برای جلوگیری از فتنه ها و آشوب ها است که باید جدی گرفته شود.
 
خطیب جمعه جیرفت یادآور شد: دشمن و آمریکا از آنجا که در سه انقلاب های مخملی موفق شده بودند بنابراین می خواستند یک انقلاب مخملی دیگر به کارنامه ننگین خود بیفزایند اما بصیرت مردم ما چنین اجازه ای به آنها نداد و مردم با خلق حماسه کم نظیر ۹ دی نقشه های آنها را نقش بر آب کردند.
 
وی با تاکید بر این که حماسه ۹ دی نباید فراموش شود، اظهار کرد: فتنه ها و آشوب ها باید ریشه یابی شوند و راه های برون رفت از آنها مد نظر باشد پس باید بر علم، تقوا و بصیرت خود بیفزاییم.
 
حجت الاسلام تارم راز ماندگاری مکتب حاج قاسم را بصیرت دانست و عنوان کرد: شهید سلیمانی مرد میدان عمل بود تا پشت میز نشین، راز محبوبیت و مرد میدان بودن قهرمان جبهه مقاومت در بصیرت او بود.
 
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: وصیت نامه شهید سلیمانی عصاره عمر، تجربه، محبوبیت و موفقیت ایشان است که باید همواره آنرا مطالعه کرده و به آن عمل کنیم.
 
وی تاکید کرد: شهید سلیمانی شاکر و سپاس گذار نعمت ولایت بود و آن را تنها نسخه نجابت بخش امت می دانست چرا که ولایت هویت و هستی ما است.
 
حجت الاسلام تارم در خاتمه گفت: حاج قاسم برای دشمن یک خواب آشفته و کابوس بود و دشمن به خیال خام خود فکر می کرد با شهادت شهید سلیمانی می تواند آسوده باشد اما غافل از این که همه دوستداران شهید سلیمانی در سراسر جهان خواب آنها را آشفته خواهند کرد.
کد خبر 1243190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha