۹ دی نماد بصیرت و دشمن شناسی مردم ایران است/ شهید سلیمانی معجزه انقلاب اسلامی و ثمره مکتب امام

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: ۹ دی روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن شناسی بهنگام مردم ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۹ دی ماه) حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: یکی از مصادیق مهم رعایت تقوا و دینداری رعایت امانتداری، وفای به عهد، صداقت و راستگویی است.

 

امام جمعه قلعه گنج افزود: حضرت علی (ع) می فرماید؛ اصل دین ۲ چیز است، امانت داری و وفای به عهد اگر انسان وفای به عهد و پیمان داشته باشد نماز می خواند اگر انسان امانتدار باشد امام را احترام می کند چون امام یک امانت است اگر امانتدار باشد مسجد می رود و مسجد را احترام می کند چون مسجد امانت است.

 

وی ۹ دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت برشمرد و بیان کرد: ۹ دی روزی است که برای همیشه در تاریخ پر افتخار این ملت و جمهوری اسلامی ایران ثبت و ماندگار شد.

 

حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: البته روزی است که دشمن از ماندگار شدن آن و یادآوری هر ساله و همیشه آن هراس و اضطراب دارد.

 

خطیب جمعه قلعه گنج تصریح کرد: ۹ دی این حماسه بزرگ، ماندگار و سرنوشت‌ ساز نمایش معجزه الهی، قدرت فکری ملت و قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: ۹ دی روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن شناسی بهنگام مردم ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: ملت ایران در این روز تحت هدایت الهی و هدایت های ائمه هدی(ع) و خصوصیات حضرت امام حسین (ع) بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را درهم شکست و توطئه گران خارجی و فتنه‌گران داخلی همسو با بیگانگان را ناکام ساخت.

 

امام جمعه قلعه گنج تصریح کرد: دستیابی به فهم و درک درست از عظمت کار ملت ایران در تقابل با فتنه سال ۸۸ یکی از ابعاد راهبرد حفظ تاریخی ملی و ابعاد مهم جهاد تبیین است.

 

وی خاطرنشان کرد: حماسه ۹دی که استمرار و گسترش بلوغ سیاسی ملی بوده و هست، امروز نیازمند جهاد تبیین می باشد.

 

حجت الاسلام احمدی نیک یادآور شد: انقلاب رنگی یا کودتای مخملی یک شیوه مدرن براندازی است که در بستر جنگ نرم انجام می شود و در سال‌های اخیر آمریکایی‌ها به کمک متحدین اروپایی خود انقلاب رنگی یا کودتای مخملی را در کشورهای گرجستان و اوکراین و قرقیزستان در بستر انتخابات انجام دادند که دقیقاً در فتنه ۸۸ می خواستند در ایران این کودتا را اجرا کنند.

 

خطیب جمعه قلعه گنج در تشریح آثار و پیامدهای حماسه ۹ دی، عنوان کرد: در این حماسه ظرفیت های مردمی انقلاب اسلامی و نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی بیش از پیش آشکار شد.

 

وی اضافه کرد: حماسه ۹ دی به نمادی از بصیرت، هوشمندی، تکلیف گرایی و مسئولیت شناسی و ولایت مداری به رهبری تبدیل شد و تمامی محاسبات و برآورد های دشمنان خارجی و فتنه‌گران داخلی را بر هم زد و حرکت انقلاب اسلامی را ساخت.

 

حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: این حماسه امید به آینده انقلاب اسلامی و ملت های مظلوم در منطقه و جهان که به شدت نگران تحولات داخلی ایران بودن را افزایش داد و حجت را بر مسئولان برای خدمت بیش از پیش به این مردم تمام کرد.

 

امام جمعه قلعه گنج در خاتمه گفت: شهید سلیمانی به ما آموخت درس ولایتمداری، ولایت محوری، بصیرت و شجاعت در دفاع از اسلام و مکتب نظام اسلامی و مردمی بودن آموخت.

کد خبر 1243240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha