سردار سلیمانی نمونه انسان پرورش یافته در دستگاه تربیتی دین اسلام است

آیت الله عابدینی گفت: سردار شهید جاج قاسم سلیمانی مرد میدان، پشتیبان ولایت و معلم استقامت بود و می توان گفت سردار سلیمانی نمونه انسان پرورش یافته در دستگاه تربیتی دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه ۹ دی) که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است و در چنین روزی خاطره ای ماندگار و حماسه ای افتخار آفرین در تاریخ انقلاب ثبت شده است.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مردم ما در چنین روزی فتنه گران را در جای خود نشاندند و مستکبران جهانی را از توطئه هایشان پشیمان کردند و کاری کردند که آنها بدانند نمی توانند با ملت ایران مقابله کنند و به راه دیگری روی آورند.

 

وی با اشاره به اهمیت بصیرت در تشخیص حق و باطل عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انقلاب اسلامی موجب ارتقا بینش سیاسی مردم شد و هر سال هم مردم ما به یاد رقم زدن حماسه ای که نتیجه بصیرت بود به میدان آمده و آن را گرامی می دارند.

 

آیت الله عابدینی افزود: در فرمایشی از پیامبر گرامی اسلام آمده است زمانی فتنه هایی پیدا می شود که افراد صبح طرفدار ایمان بوده و بعدازظهر طرفدار کفر هستند و کسانی که دل شان به علم معنوی و قرآنی روشن باشد اینها رنگ عوض نمی کنند و در دین ثابت قدم هستند بنابراین باید بکوشیم تا معنویت را در خود تقویت کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرد میدان، پشتیبان ولایت و معلم استقامت و الگویی امیدبخش برای مستضعفان دنیا بود و می توان گفت سردار سلیمانی نمونه انسان پرورش یافته در دستگاه تربیتی دین اسلام است.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند متعال فرموده آنها که ایمان شان محکم است همواره به دنبال انجام کارهای شایسته هستند و چنین افرادی محبت شان در دل همه حتی غیرمسلمانان ها نفوذ می کند و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چنین شخصیتی بود و این مهم را در تشییع باشکوه این سردار شهید شاهد بودیم.

 

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف اظهار کرد: امام خمینی (ره) در نامه ای که برای گورباچف ارسال کردند پیش بینی کرده بودند که باید دیگر کمونیسیم را در موزه ها مطالعه کرد و شاید آن زمان برخی از سخنان امام تعجب کردند ولی بعدها دیدند که فرمایشات امام چگونه محقق شد به طوری که خود گورباچف هم بیان کرد این کاش من حرف آیت الله خمینی را به موقع فهمیده بودم.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: امروز دنیا، دنیایی دو قطبی یعنی مقابله اسلام و استکبار است به طوری که مستکبران در یک سو و اسلام هم در یک سوی دیگر است و شاهد هستیم که قدرت اسلام روز به روز بیشتر می شود و باید شاکر خداوند متعال باشیم.

 

وی در ادامه به روز جهانی مقاومت اشاره و تأکید کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که مقاومت اسلامی هر روز از نظر جغرافیایی توسعه می یابد و قوی تر می شود همین امر دشمن را نگران کرده است به طوری که امروز مقاومت اسلامی تهدیدی برای قدرت های استکباری است.

 

امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: باید خداوند متعال را برای این عزت و اقتدار شاکر باشیم چراکه این نعمت، نعمت بزرگی است.

 

وی در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی مردم یادآور شد: لازم است دولت به صورت جدی تر به معیشت و سفره مردم توجه کند و در مسیر حل مشکلات مردم هرچه بیشتر تلاش داشته باشد.

 

کد خبر 1243274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha