شکایت مسجد جامع پاریس از نویسنده فرانسوی به دلیل اظهارات ضد اسلامی

مسجد جامع پاریس از نویسنده فرانسوی به اتهام تحریک علیه مسلمانان و اظهارات نژادپرستانه و خطرناک شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مسجد جامع پاریس اعلام کرد: شکایت قضایی علیه «میشل ولبک» نویسنده فرانسوی به دلیل اظهارات اخیر نژادپرستانه‌اش علیه مسلمانان در فرانسه اقامه شد.

 

روزنامه لوفیگارو نوشت: مسئولان مسجد جامع پاریس، ولبک را به نژادپرستی و تحریک به نفرت به شیوه وحشیانه متهم کردند. همچنین اظهارات وی را خشونت آمیز و بسیار خطرناک دانستند.

 

شمس الدین حافظ، رئیس مسجدجامع پاریس روز گذشته(پنجشنبه هشتم دی) به شبکه فرانسوی BFM گفت: مجله جبهه مردمی در فرانسه اظهارات ضد اسلامی وی را منتشر کرد. این نویسنده گفته است که  مسلمانان خود را مسلح می کنند و اسلحه به دست می گیرند و در میدان تیراندازی درس می آموزند.

 

این نویسنده فرانسوی گفته است: فرانسوی های اصیل نمی خواهند مسلمانان با آنها ادغام شوند و تمایل دارند که از سرقت و حمله به آنها دست بردارند یا برای همیشه فرانسه را ترک کنند.

 

مسجد جامع پاریس در بیانیه ای اعلام کرد: آنچه میشل وبلک در گفتگوی اخیرش علیه مسلمان گفته است، وحشیانه و غیرقابل قبول است و به همین دلیل خواستار حذف این مولفه از ساختار اجتماعی فرانسه است.

 

در این بیانیه که به امضای شمس الدین حافظ، رئیس مسجد رسیده ، آمده است: اظهارات اخیر نفرت علیه مسلمانان را برمی انگیزد.  

 

مواضع جنجال برانگیز میشل ولبک برای نخستین بار نیست. او در سال 2001 نیز اظهارات ضد اسلامی را انجام داد که به دلیل تحریک به نفرت تحت تعقیب قرار گرفته بود.

 

کد خبر 1243278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha