بی حجابی مقدمه ترویج دیگر گناهان است/عزاداری گسترده ایام فاطمیه

آیت الله مهدوی وجود بی حجابی در منظر عمومی را مقدمه ای برای ترویج دیگر مفاسد در جامعه معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان با اشاره به مظاهر بی حجابی علنی در مناطق مختلف شهر اظهارداشت: این اتفاق هدف نبوده بلکه مقدمه ای برای ترویج دیگر مفاسد در جامعه محسوب می شود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ترویج فساد و فحشا با بی حجابی علنی در جامعه رقم خورده و آسیب ها و نگرانی هایی را به همراه می آورد و فرصت سازی برای دشمن خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه این موضوع به اصل نظام و انقلاب آسیب می زند، تصریح کرد: ایجاد فضای دو قطبی و حتی تزلزل در زندگی خانواده های متدین را نیز می تواند ایجاد کند.

آیت الله مهدوی تذکر لسانی و وحدت و انجسام ملی را برای کاهش ناهنجاری ها مهم خواند و یادآورشد: افراد متدین با تذکر لسانی مانع از گسترش بی حجابی بشوند.

 

وی بر لزوم استدلال عقلی برای ترویج معارف اسلامی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تشویق و تنبیه برای این مقوله پیش بینی شود.

 

عزاداری گسترده ایام فاطمیه

 

آیت الله مهدوی در بخشی از خطبه های نماز جمعه به ابعاد مختلف برگزاری مراسم ایام فاطمیه اشاره کرد و اذعان داشت: امسال مراسم های خوبی در نقاط مختلف شهر برگزار شد.

وی نکوداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی را مهم خواند و خواستار توسعه فرهنگ و مکتب شهید شد.

 

امام جمعه موقت اصفهان در بخش هایی از خطبه های نماز جمعه به موضوع ترویج فرهنگ نماز جماعت، شرکت در نماز جمعه، حماسه 9 دی و گرامیداشت سالروز رحلت آیت الله حائری تاکید کرد.

 

 

کد خبر 1243285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha