شهید سلیمانی شب و روز در بیرون از مرز با کفار می جنگید تا ما در امنیت باشیم

حجت الاسلام آبرومندنسب با اشاره به روز سیزدهم دی ماه، سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، گفت: این شهید بزرگوار شب و روز در بیرون از مرز با کفار می جنگید تا ما در امنیت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «عباس آبرومند نسب» ظهر امروز (9 دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به آیه ۱۴۲ سوره «انعام» با موضوع شیطان، دشمن آشکار بشریت، اظهار کرد: «از گام های شیطان پیروی نکنید که بی تردید او برای شما دشمنی آشکار است».

 

امام جمعه موقت پاتاوه با بیان اینکه شیطان دشمن قسم خورده انسان است، گفت: شیطان بعد از آنکه پس از 24 هزار سال بندگی از درگاه خدا رانده شد، قسم یاد کرد که انسان را از مسیر درست منحرف کند.

 

وی ادامه داد: «کسانی که بعد از اتمام نماز به ذکر تعقیبات نماز مشغول شوند و دعا کنند، از بندگان مخلص خدایند، بعد از اتمام نماز تازه کرام الکاتبین مشغول نوشتن هستند، نمازگزاران، تسبیحات و سجده شکر فراموش نشود».

 

 

حجت الاسلام آبرومندنسب در خطبه سیاسی نماز یکی از اوصاف بارز و ویژگی های مومن را بصیرت، دشمن شناسی و تشخیص حق از باطل و نور از ظلمت دانست و افزود: دشمن ابتدا از در پند و اندرز و خیرخواهی وارد می شود و در نهایت دام خود را پهن و زهر می ریزد.

 

خطیب موقت نماز جمعه پاتاوه به پند ابلیس به جناب موسی کلیم الله اشاره کرد و ادامه داد: «به وقت غضب، خود را به اولاد آدم می رسانم که هیچ زمانی به اندازه وقت غضب تسلط بر آنان ندارم. در حال غضب خود را حفظ کن تا هلاک نشوی. در خود عجب و خودپسندی راه مده، زیرا غضب و تکبر مرا به این تیره بختی انداخت. با زن اجنبی، خلوت مکن که من تمام قدرتم را برای به عصیان کشیدن تو به کار می گیرم. عهد و نذر نکن و اگر عهد و نذری کردی، سریع به آن عمل کن والا پشیمانت می کنم. چون قصد دادن صدقه کردی عجله کن ورنه تو را از فضیلت آن محروم می کنم».

 

وی درفراز دیگری از خطبه ها به سه مناسبت نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، 13 دی، سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) و نامه حضرت امام (ره) به گورباچف، رئیس جمهور شوروی سابق اشاره و عنوان کرد : آمریکا همین طور مردم ما را در ظاهر دلسوزی کرده و در آخر تشویق به فتنه، آشوب، قتل، غارت و کار به جایی رسید که با خداوند، امام حسین (ع)، مساجد و قرآن جنگیدند که نهم دی یک مورد بود.

 

حجت الاسلام آبرومندنسب با اشاره به روز سیزدهم دی ماه، سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: (تا شهید نباشی، شهید نمی شود) یعنی باید چشم خدا و دست خدا باشی، باید اخلاق، گفتار و رفتارت شهیدگونه باشد تا به آن مقام و درجه برسی، این شهید بزرگوار شب و روز در بیرون از مرز با کفار می جنگید تا ما در امنیت باشیم.

 

امام جمعه موقت پاتاوه گفت: نامه حضرت امام(ره) به میخائیل گورباچفف آخرین رئیس جمهور شوروی سابق از طریق آیت الله جوادی آملی برای ایشان فرستاده و در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتکا به غرب بود، صدای شکستن شدن استخوان های مارکسیسم به گوش می رسد.

 

وی گفت: اما گورباچف مغرور روح نامه را نفهمید تا اینکه شوروی متلاشی شد و حالا هم در مقابل غرب ایستاده و پویش حضرت مسیح را در وجود رهبر ایران می بینند و ای مومنان برای هرکاری تدبر لازم است.

 

کد خبر 1243307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha