ایران اسلامی کشوری امن، مستقل و مقتدر است

آرنگ با بیان اینکه دشمنان وقتی قدرت منطقه ای ونظامی کشور ایران را دیدند به این نتیجه رسیدند که با جنگ کلاسیک قدرت مقابله ندارند و از این رو به جنگ ترکیبی روی آورده اند گفت: مقام معظم رهبری معتقد هستند که می بایست کشوری امن، مستقل و مقتدر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، خسرو آرنگ امروز(جمعه، ۹ دی) به مناسبت حماسه نهم دی ماه اظهار کرد: شناخت دشمن و سیاست گذاری آن ها در عرصه بین اللملی و جهانی ضروری است.

 

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما بر اساس تعالیم الهی و اسلامی شکل گرفت، افزود: نظام الهی با کتاب و سنت و از منظر شیعه با ولی فقیه انس داریم و باورمان این است که باید ولی فقیه هم در کنار ما باشد و جامعه اسلامی را هدایت کند.

 

وی نمونه بارز این همراهی مردم با ولی فقیه را در جنگ هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: اینگونه حاکمیت اسلامی که بر گرفته از رهنمودهای ولایت فقیه است تا به امروز به درستی جامعه را توانسته به سرمنزل مقصود برساند.

 

آرنگ گفت: در اغتشاشات و فتنه ها مورد هتک حرمت قرار می گیرند و باید بدانیم که عموما سیاست های نظام که نقش ایفا می کند مانند کل سیاست هایی که در چشم انداز داشتیم برگرفته از رهنمودهای رهبری و منویات ایشان است.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی صاحب نظر هستند و به گونه ای عمل کردند که کاملا بر مسائل پیرامونی اشراف داشتند.

 

آرنگ، مهمترین مباحث سیاسی کشور و نظام را برگرفته از خواسته های رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: آنحضرت برای ما کشوری توسعه یافته را خواسته اند و بر سه قوا تکلیف کردند که جایگاه اول اقتصادی را برای ایران متصور باشند و خواستند به گونه ای در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی کشور ورود کنیم که الهام بخش دیگران هم باشیم.

 

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه رهبر معظم از سه قوه خواستند تا فن آوری نوین را در پیشرفت ایران لحاظ کنند، ادامه داد: تاکید ایشان بر این است که فقط در مسئله جغرافیایی کشور ما به دنبال سیاست ها و تعالیم الهی نباشیم حتما به کشورهای دیگر هم اشاعه دهیم و الهام بخش باشیم که محور مقاومت هم با این اقدامات و حرکاتی که داشتیم در حوزه های پیرامونی و کشورهای همسایه شکل گرفت.

 

آرنگ افزود: مقام معظم رهبری معتقد هستند که می بایست کشوری امن داشته باشیم که مستقل و مقتدر باشد و شاهد این مهم هستیم که کشوی هستیم که برای همسایه های پیرامونی خود با اقتدار حمایتی، در منطقه امنیت را ایجاد می کند.

 

وی گفت: برخوردهایی که با کشورهای دیگر و همسایه ها داریم تا اندازه ای با افراد داخل فرق می کند و مطمینا به دنبال این هستیم که با مماشات با شلوغی ها و اغتشاشات برخورد کنیم.

 

آرنگ بیان کرد: ما باید از سامانه های دفاعی استفاده کنیم که برای دیگران بازدارنده باشد و اما در ارتباط با امنیت کشور در داخل و فرا منطقه ای باید از سامانه هایی استفاده کنیم که هرگز دشمنان چشم طمع به خاک ایران را نداشته باشند.

 

وی اضافه کرد: دشمن وقتی قدرت منطقه ای و نظامی کشور ایران را دید به این نتیجه رسید که با جنگ کلاسیک قدرت مقابله ندارد و از این رو به جنگ ترکیبی روی آورده است.

 

آرنگ ادامه داد: دولت سیزدهم در کنار  رهبری و بر اساس سیاست های رهبری و  منویات ایشان حرکت می کند و بدانید امنیت این کشور را با هیچ چیزی مبادله و معاوضه نخواهد کرد.

 

وی اذعان کرد: همچنین مطمئن باشید که منافع ملی، زندگی و معاش و معیشت مردم را به پروتکل های جهانی و یا خواسته های آنان که نظام سلطه بدنبال آن است به سادگی نخواهد داد.

 

آرنگ با اشاره به ناامن شدن کشورهای پیرامونی همچون یمن، عراق، سوریه، لبنان و افغانستان گفت: آنها فریب نظام سلطه که مدعی کدخدا بودن جهان را دارد خوردند ولی ما به این نظام سلطه ثابت کردیم که مردم بزرگی داریم که در کنار ولی فقیه و در کنار نظام جمهوری اسلامی با تعالیمی که از اولیا و انبیا گرفته اند هرگز نخواهند گذاشت زیر سلطه دیگران بمانیم.

 

آرنگ بیان کرد: در برخوردی که دشمن با ما کرد و سپهبد قاسم سلیمانی را به شهادت رساند دیدید که ما با آنها به چه شکل برخورد کردیم و ظرف چند روز پایگاه عین الاسد آنان را با خاک یکسان کردیم، این نشان داد که سیاست های کلی که مقام معظم رهبری برای ما تدوین کرده اند در این است که در یکجایی قدرت ما بازدارنده باشد.

 

وی بیان کرد: رهبری از آن جهت مورد هجمه قرار می گیرد زیرا که تفکر و ایده های ایشان همیشه درست بوده و سیاست کلی که مقام معظم رهبری تدوین کرده اند تاکید شدید بر دشمن شناسی دارند.

 

آرنگ با تاکید بر اینکه می بایست ترفندها و توطئه های دشمن را به خوبی بشناسید به هفته بصیرت اشاره کرد و افزود: این نامگذاری به این دلیل است که در تحلیل ها و سیاست گذاری که داریم بدانیم چه اتفاق هایی در سطح منطقه و یا فرا منطقه ای می افتد تا با این تحلیل ها بتوانیم به افرادی که به نوعی انتقاد به شرایط وضع موجود دارند و یا افراد فرهیخته این اجتماع هستند، پاسخ مناسبی بدهیم.

 

وی اذعان کرد: ما باید حتما به دنبال منافع ملی خود باشیم، زیرا بسیار شنیده ایم که قدرت ها و نظام سلطه به سادگی با کسی وارد معامله نمی شوند چرا که آنان به دنبال استعمار هستند و می خواهند نیروها و دولت ها را به یوق خود درآورند و از این رو رهبری تاکید دارند که ظلم ستیزی و مخالفت با این قدرت ها را در برنامه خود داشته باشیم.


فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با تاکید به اینکه دولت سیزدهم در کنار رهبری و براساس رهنمودها و منویات رهبر معظم حرکت می کند و امنیت کشور را با هیچ چیزی معامله نخواهد کرد گفت: با توزیع عادلانه ثروت، تخصیص متوازن منطقه ای و توجه به دهک های پایین جامعه این حرکت ثابت خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: ما می خواهیم با تک قطبی شدن جهان مقابله کنیم، نمی خواهیم در دنیا ابرقدرتی باشد که سایر کشورها جیره خوار آن باشند، ما می خواهیم آزاده باشیم و آزادگی را از بزرگانی چون حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و نیروهای صادق و ولایی آموختیم و امروز هم  رهروان این بزرگان هستیم.

 

آرنگ گفت: کسانی که با این هدف ما مخالف هستند با ما سر ستیز پیدا خواهند کرد و چیزی که دشمن را نگران کرده است این است که ما ساختار نظام بین الملل را تغییر دهیم.

کد خبر 1243318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha