آمادگی مراکز درمانی برای پذیرش بیماران در برابر خیز کرونا

با افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در جهان، بار دیگر زنگ خطر جولان این ویروس به صدا درآمده و دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده که مراکز درمانی و بیمارستان ها در این باره آمادگی دارند تا بیماران را پذیرش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ با افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در جهان، بار دیگر زنگ خطر جولان این ویروس به صدا درآمده و دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده که مراکز درمانی و بیمارستان ها در این باره آمادگی دارند تا بیماران پذیرش شوند. اکنون افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا، بجنورد را در وضعیت نارنجی کرونایی قرارد داده و شهرستان های فاروج و گرمه در وضعیت آبی قرار دارند و وضعیت سایر شهرستان های استان زرد رنگ است.

 

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرده که احتمال افزایش شمار بیماران کرونا وجود دارد از این رو بیمارستان ها برای ارائه خدمات درمانی آماده هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی در این باره گفت: بیماری کرونا در برخی از کشورها افزایش یافته و احتمال افزایش موارد بیماری در کشور وجود دارد از این رو نیاز است بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی لازم برای مواجه با آن را داشته باشند که این مهم در استان انجام شده است.

 

سیدجواد پورنقی اظهارکرد: مراکز درمانی استان، آمادگی دارند تا نسبت به ارائه خدمات اقدام کرده و پاسخگوی مراجعان باشند.

 

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم در خصوص احتمال بروز موج جدید بیماری گفت: توصیه ما رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی است تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی افزود: ظرفیت های موجود برای خدمات رسانی در بیمارستان های استان بررسی شده و در صورت نیاز بازبینی لازم انجام می شود.

 

پورنقی تصریح کرد: تیم مدیریت بحران بیمارستان با محوریت بیماری کرونا تشکیل شده که این تیم متشکل از ریاست، مدیریت و معاونان بیمارستان، ریاست بخش اورژانس و مدیر پرستاری بیمارستان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی اظهارکرد: تیم نظارتی معاونت درمان دانشگاه استان، میزان آمادگی بیمارستان ها را بررسی و نکات قابل بهبود را پیگیری و بررسی می کنند.

 

کد خبر 1243411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha