سردار دلها نماد مبارزه با سلطه و ظلم جهانی/ سلیمانی مرد میدان عمل بود

سرهنگ سلامی گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی امروز به عنوان نماد مبارزه با سلطه و ظلم جهانی شناخته شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ سرهنگ محمدحسن سلامی،درجمع خبرنگاران به مناسبت  روز جهانی مقاومت ضمن بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی امروز به عنوان نماد مبارزه با سلطه و ظلم جهانی شناخته شده است گفت: امروز نسل‌های جدید کشور دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند، اما با شناختن سردار شهید سلیمانی فرهنگ ایثار و شهادت را شناختند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه به زودی آزادی ملت‌های منطقه از شر آمریکا و رژیم صهیونیستی به برکت خون شهدای والامقام بویژه حاج قاسم عزیز رقم خواهد خورد اظهارداشت: سردار سلیمانی مرد میدان عمل بود و پس از آنکه سال‌ها در دفاع مقدس تجربه اندوخت و به فرمانده بزرگ، شجاع و مخلص تبدیل شد از این عرصه کنار نکشید و در جبهه‌ای دیگر به دفاع از اسلام و ارزش‌های آن وارد میدان شد.

 

وی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی با درایت، شجاعت، تجربه هشت سال دفاع مقدس و روحیه جهادگری خود داعش را مهار کرد افزود: مهارکردن داعش که خطر بزرگی برای منطقه و حتی کشور بود ،برای جبهه مقاومت بدون سردار دل ها بسیار دشوار بود.

 

سلامی با تأکید براینکه  نام سردار سلیمانی برای همیشه در تاریخ مقابله با تروریسم در جهان با مهارکردن داعش جاودانه شد ادامه داد: با جهاد حاج قاسم و جبهه مقاومت بود که داعش زمین گیر شد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: شهید سلیمانی  در حیاتش خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب و نظام کرد و شهادتش هم باعث برکت برای اسلام و انقلاب است. با هدف و عهدی که با خدا بسته بود صادقانه برخورد کرد.

 

وی برافراشتن خیمه مقاومت را بخشی از عملکرد و ویژگی بارز حاج قاسم دانست و گفت: سلحشور در نبرد، غیور در میدان، مدبر در راهبرد، متوکل در سختی ها، وظیفه شناسی در برابر خدا و مطیع بودن در برابر ولی فقیه بخشی دیگر از ویژگی های سردار سلیمانی به شمار می رود.

 

سلامی با بیان اینکه  شهادت سردار سلیمانی  نشان داد که نظام سلطه  قدرت رویارویی مستقیم  با جبهه  مقاومت اسلامی را ندارد اضافه کرد دشمنان فرمانده دل ها  سردار سلیمانی را هدف قرار دادند تا آن جبهه شکسته شود ولی به فرموده  رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید سلیمانی و مکتب حاج قاسم از سردار سلیمانی برای استکبار جهانی خطرناک تر است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه این شهید والامقام صاحب مکتب است و باید از مکتب او درس های زندگی را بیاموزیم و عمل کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های بزرگداشت روز جهانی مقاومت دراستان سمنان اظهارداشت: بیش از ۲۰۰۰ فعالیت و برنامه توسط نهادهای مختلف و دستگاههای اجرایی، نیروهای مسلح به مناسبت این روزبرگزار خواهد شد.

 

سلامی نواختن زنگ مقاومت  درمدارس استان، رونمایی از ۱۰۰ اثر فرهنگی، ادبی،  هنری و رسانه ای دفاع مقدس و مقاومت، برگزاری پویش های مردمی، دانش آموزی و دانشجویی، برگزاری جشنواره  استانی مشق عشق، عطر افشانی و گلباران  گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام و برگزاری طرح شاد شهید حاج قاسم سلیمانی در 450 کلاس درس را از جمله برنامه های پیش بینی شده استان سمنان عنوان کرد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه  هشت اجلاسیه شهرستانی به مناسبت روز جهانی  مقاومت و نشست های بصیرتی و تخصصی با محوریت  شهید سیلمانی در دانشگاههای استان سمنان برگزار می شود افزود: مراسم ویژه  روز جهانی مقاومت با حضور حضرت  آیت الله اختری در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان و تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا و مدافعین حرم از دیگر برنامه های بزرگداشت  روز جهانی مقاومت در استان سمنان است.

 

وی تصریح کرد:برنامه های گسترده در سطح  رده های مقاومت سپاه و بسیج دراستان سمنان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1243482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha