سفر دو روزه رئیس جمهور به استان یزد/ آغاز عملیات خط انتقال آب با حضور رئیس جمهور

فاطمی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان یزد گفت: رئیس جمهور ۲۲ دیماه به مدت دو روز به یزد سفر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مهران فاطمی استاندار یزد ظهر امروز در دیدار با ارکان مساجد استان یزد گفت: 22 دیماه در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) حضور رئی جمهر را در استان داریم و این دومین سفر از دور دوم سفرهای وی به استان ها است.

 

وی افزود: سفر اول به دلیل کرونا محدودتر بود و بیشتر متمرکز بر دیدارهای نخبگانی و بازدیدهای پروژه ای و جلسه شورایی اداری بود که در ان سفر 150 مصوبه، 7700 میلیارد تومان حجم اعتبارات برای استان بود که در ظرف 6 ماه حدود 2 هزار و 400 میلیارد تومان آن به استان تزریق شد و بسیاری از پروژه های معطل مانده مجددا فعال شدند که بخشی از انها در این سفر و بخشی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

استاندار یزد بیان کرد: بودجه یک سال استان هزار میلیارد تومان بیشتر نیست که غیر از اعتبارات ملی است و نیمی از آن بودجه جاری و حقوق و دستمزد است در حالی که سفر رئیس جمهور به استان می تواند بودجه چند برابری را برای استان داشته باشد.

 

وی گفت: این سفر دو روزه است و به عنوان اولین استان جلسه هیات دولت در استانداری یزد برگزار می شود و همچنین در این سفر نیز اجتماع مردمی را داریم که در روز 22 دیماه این اجتماع را داریم.

 

فاطمی ادامه داد: تفاوت دیگر این سفر نیز حضور رئیس جمهور در شهرستان ها و در حداقل دو شهرستان حضور پیدا می کنند.

 

استاندار یزد بیان کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب برکات متعددی را برای استان داشتیم و سفرهای روسای جمهور نیز برکات متعددی را نیز در پی داشت اما این سفر اتفاق بزرگی رقم می خورد که در هیچکدام از سفرها این اتفاق صورت نگرفته است.

 

فاطمی افزود: در این سفر قرار است خط انتقال آب از دریا اجرایی شود و صرفا مصوبه نیست و عملیات آن شروع می شود.

 

وی گفت: این پروژه بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان پول می خواهد و حداقل سه سال طول می کشد و 200 میلیون متر مکعب در این خط آب به استان منتقل می شودکه 840 کیلومتر خط انتقال است.

 

 

استاندار یزد بیان کرد: دولت برای تامین مالی آن تصمیمی گرفته که کاملا مردمی است و دولت متعهد شد از محل حقوق دولتی معادن که تا به حال به استان ها نمی آمد، این مبلغ را تامین اعتبار کند و خط انتقال آب به استان یزد را متعهد شود.

 

 

فاطمی ادامه داد:  اگر فکری به حال آب یزد نشود با وضعیت موجود افزایش دما و کاهش باران در 50 سال آینده یزد به مجموعه های سکونتگاهی کوچک تبدیل شده یا از نقشه جغرافیایی حذف می شود که در این دولت با دستور حضرت آقا و دستور رئیس جمهور قرار شده است که این امر پیگیری شود و در سفر رئیس جمهور به استان نیز این اتفاق بزرگ می افتد.

 

استاندار یزد بیان کرد: همزمان با مصوبه ، عملیات اجرایی آن نیز شروع می شود و با حضور رئیس جمهور این امر صورت می گیرد.

 

فاطمی افزود: اجتماع مردمی برای ما در این سفر مهم است زیرا علاوه بر ابعاد ملی و بین المللی پس از اتفاقات اخیر برای استان نیز این حضور مهم است و امیدواریم ظرفیت مساجد و هیات های مذهبی و متدینین را داشته باشیم.

 

وی گفت: شروع واگذاری قطعات ویلایی 250 متری زمین برای جوانان نیز در این سفر خواهیم داشت که این نیز بسیار مهم و اثرگذار است.

 

 

استاندار یزد بیان کرد: اقدام دیگر در این دولت استفاده خط انتقال آب صنایع بزرگ به طول 30 کیلومتر برای استان و اتصال به مخزن شحنه بود که اقدام بزرگی برای استان بود.

کد خبر 1243494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha