عالمان دین، مرزبانان اعتقادی جامعه هستند

حجت الاسلام محمدی هوشیار با اشاره به اینکه عالمان دین، مرزبانان اعتقادی جامعه هستند، گفت: مداحان برای ذکر مصیبت و مداحی با مراجعه به کتب معتبر، اشعار متناسب با جایگاه اهل بیت(ع)انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام علی محمدی هوشیار صبح امروز در کارگاه آموزشی بررسی فرقه های انحرافی که با حضور مادحین و مدیران هیئات مذهبی استان زنجان در تبلیغات اسلامی زنجان برگزار شد با اشاره به اینکه امروز با جنگ روایت ها مواجه هستیم، گفت: در این جنگ اختلاف در نوع برداشت و قرائت شخصی افراد موجب به وجود گروه ها و احزاب مختلف سیاسی شده است.

 

مدیر میز تخصصی مقابله با جریان ها و فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با یادآوری اینکه برداشت ها و فهم شخصی از دین نیز موجب می شود هر گروه دیگری را به بی دینی متهم کند، خاطرنشان کرد: این برداشت های ناصحیح از دین موجب تفرقه در جامعه می شود.

 

وی بر ضرورت پاسخگویی به شبهات در هیئات مذهبی شد و گفت: برای پاسخگویی به این شبهات بایستی مداحان خود را توانمند کنند و لازم است هر یک از این افراد آگاهی و معرفت خود را افزایش دهند در غیراینصورت افراد به گروه ها و فرقه های منحرف هدایت می شوند.

 

حجت الاسلام هوشیار با بیادآوری اینکه مداحان با مراجعه به کتب معتبر و مستند به قرائت اشعار متناسب با جایگاه اهل بیت مداحی و ذکر مصیبت کنند، گفت: نباید از اشعار ضعیف استفاده شود و لازم است تا شکوه امام حسین(ع) در اشعار و مداحی ها مورد توجه باشد.

 

مدیر میز تخصصی مقابله با جریان ها و فرقه های انحرافی با تاکید براینکه شاعرانی که در هیئات به سرودن اشعار می پردازند باید به تاریخ عاشورا و صدر اسلام مسلط باشند، گفت: مداحان الگوی جامعه مخاطب خود هستند از اینرو هرگونه رفتار آنها زیر ذره بین قرار دارد.

 

وی در ادامه با تاکید براینکه عالمان دین، مرزبانان اعتقادی جامعه هستند، تصریح کرد: همانطور که نیروهای امنیتی برای امنیت کشور تلاش می کنند علمای دین نیز از مرزهای اعتقادی جامعه مواظبت می‌کنند بنابراین اگر اعتقاد جامعه سالم بماند مرزبان اعتقادی و جغرافیایی هم تربیت خواهد شد.

 

حجت الاسلام هوشیار با تاکید براینکه مداحان و علما یک پیکرند و نباید از همدیگر جدا شوند، گفت: این دو عنصر مراقبت کننده یکدیگر هستند و باعث رشد همدیگر می شوند.

کد خبر 1243500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha