تاکنون سویه جدید کرونا در قزوین مشاهده نشده است

نجف پور گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر مورد قطعی سویه جدید کرونا در استان قزوین نداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، بهزاد نجف پور شب گذشته (شنبه 10 دی) در گفت وگوی خبری در خصوص سویه جدید کرونا بیان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر مورد قطعی سویه جدید کرونا در استان قزوین نداشتیم ولی با این حال با این بیماری و ویروس جدید مواجه خواهیم شد.

 

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیمار‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه این زیرسویه امیکرون، میزان سرایت پذیری بالایی دارد، احتمال انتقال فرد به فرد آن در این سویه بسیار بالاست.

 

وی عنوان کرد: علائم سویه جدید کرونا، مشابه سویه های قبلی است ولی تب، گلودرد، سردرد و سرفه و در برخی موارد علائم گوارشی نظیر تهوع و استفراغ از جمله مواردی است که ممکن است فرد تجربه کند و البته می تواند بیشتر با علائم گوارشی خود را نشان دهد.

 

نجف پور اعلام کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی امری ضروری است و توصیه اکید ما این است که هم استانی ها از ماسک استفاده کرده، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از حضور در مکان های شلوغ اجتناب کنند و همچنین بسیار مهم است که واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: تأکید ما بر گروه سنی بالای 18 سال و کسانی است که بیماری زمینه ای دارند اگر این افراد از دز یادآورشان 6 ماه گذشته است برای دریافت دز بعدی اقدام کنند و مراکز ما هم این آمادگی را دارند که خدمات لازم در این خصوص را ارائه دهند.

 

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیمار‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: روند ارائه این خدمات همچنان ادامه دارد ولی متأسفانه ساده انگاری و سهل انگاری از سوی مردم مشاهده می شود و استقبال از واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضعیف است و ان شاالله با همکاری همه بتوانیم این پیک را با کمترین آسیب بگذرانیم.

 

کد خبر 1243598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha