پوستر چهارمین جشنواره مرکبات جنوب کرمان رونمایی شد

امروز (۱۱ دی ماه) طی مراسمی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار و جمعی از مسئولین پوستر چهارمین جشنواره مرکبات جنوب کرمان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱۱ دی ماه) طی مراسمی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار و جمعی از مسئولین پوستر چهارمین جشنواره مرکبات جنوب کرمان رونمایی شد.

 

«احمد احمدپور» در این مراسم، گفت: هدف از برگزاری جشنواره مرکبات معرفی توانمند ها و محصولات جنوب کرمان است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: ما در چهارمین جشنواره مرکبات قصد داریم در کنار ظرفیت ها، چالش و کمبودها را معرفی کنیم.

 

وی بیان کرد: اگر ظرفیت ها، چالش ها و کمبودها را معرفی نکنیم کمتر از یک دهه دیگر این محصولات را نخواهیم داشت.

 

احمد پور با اشاره به برگزاری جشنواره خرما در آبان ماه امسال، یادآور شد: در این جشنواره بزرگترین چالش خرما را بررسی کردیم و یکی از این چالش ها آفت کرم سرخرطومی حنایی است که بزرگترین خطر برای خرما محسوب می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به مزیت های مرکبات جنوب کرمان، ابراز کرد: مزیت اصلی مرکبات جنوب کرمان تنوع اقلیمی خاص و تنوع در ارقام مرکبات است و با توجه به این اقلیم بیش از ۲۰ رقم مرکبات صادراتی در جنوب کرمان داریم.

 

وی با اشاره به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: به جرات می توان گفت که یکی از سالم ترین محصولات کشاورزی، مرکبات جنوب کرمان است.

 

احمدپور ادامه داد: ظرفیت های تولید مرکبات در مناطق کوهستانی نزدیک به ارگانیک است و از ۳۰۰ هکتار زیر کشت باغات کشت و صنعت حتی یک محصول مرکبات خارج از گواهی سلامت وجود ندارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: یکی از ضرورت های حوزه کشاورزی برند سازی است و خوشبختانه برند مرکبات ما به دلیل کیفیت بالا در بازارهای داخلی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

 

وی با یادآوری این که تاکنون در سال جاری سه جشنواره محصولات کشاورزی در جنوب کرمان برگزار شده است، عنوان کرد: جشنواره شتر نیز در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

احمدپور در خاتمه، گفت: چهارمین جشنواره مرکبات در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه در باغات کشت و صنعت اجرا می شود.

کد خبر 1243641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha