انعقاد تفاهم نامه دانشگاه گیلان و علوم پزشکی / جذب دانشجوی خارجی در اولویت

بالو با بیان اینکه اقتصاد سلامت مورد توجه قرار گیرد گفت: جذب دانشجوی بین الملل از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌ حیدرعلی بالو امروز ( یکشنبه، ۱۱ دی ) در نشستی با رییس دانشگاه گیلان و اتعقاد تفاهم نامه همکاری برای جذب دانشجویان خارجی و روابط بین المللی با تأکید بر توسعه روابط آموزشی بین دانشگاه‌ها، اظهار کرد: وحدت و تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها لازم و ضروری است و در دوره کنونی تقویت نیز می‌شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حسن ارتباط دو و یا چندجانبه دانشگاه‌ها با یکدیگر، افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از توانمندی و استعدادهای یکدیگر در منابع سخت افرازی و سرمایه انسانی یکدیگر شریک شوند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به موضوع مهم جذب دانشجو بین‌الملل در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: جذب دانشجوی بین‌الملل از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

 

بالو با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به لحاظ علمی و داشتن اعضای هیئت‌علمی فرهیخته، دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی بیشتری را دارد.

 

وی به محاسن و برجستگی‌های اشتغال دانشجویان خارجی در استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر منافع فرهنگی، جذب و اشتغال به تحصیل دانشجویان خارجی در ارزآوری نیز می تواند به کشور کمک کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمرنگ بودن ارتباط مؤثر بین دو دانشگاه را یکی از ضعف‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه گیلان دانست و اظهار کرد: با برگزاری نشست‌های مشترک بین دو دانشگاه به‌ویژه در حوزه تحقیقات و فناوری می‌توان علاوه برافزایش شناخت از ظرفیت‌ها، در توسعه علوم کاربردی و انتفاع عمومی از آن بهره گرفت.

 

بالو، مقوله اقتصاد سلامت را یکی دیگر از موضوعات مورد تفاهم در ادامه همکاری مشترک دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه گیلان در این حوزه دارای توانمندی مثمر ثمر و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این زمینه دارای بستر مناسب جهت حصول نتیجه است.

کد خبر 1243706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha