برگزاری پنجمین کنگره بین ‌المللی «سلامت همراه» در شیراز

سلیمان پور گفت: پنجمین کنگره بین ‌المللی «سلامت همراه» با هدف ایجاد فضایی برای تبادل ایده ها، مفاهیم، تکنیک ها، آزمایش ها و برنامه های کاربردی دستگاه های ارتباطی از ۴ تا ۶ بهمن در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمید سلیمان پور، امروز یکشنبه (11 دی) از برگزاری پنجمین کنگره بین ‌المللی «سلامت همراه» در شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: پنجمین کنگره بین المللی «سلامت همراه» با هدف ایجاد فضایی برای تبادل ایده ها، مفاهیم، تکنیک ها، آزمایش ها و برنامه های کاربردی دستگاه های ارتباطی موبایل مانند تلفن های همراه، کامپیوترها و رایانه های شخصی جیبی در استفاده از خدمات و اطلاعات بهداشت و سلامت از 4 تا 6 بهمن در شیراز برگزار خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در توسعه زیرساخت های ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات انجام شده است، ادامه داد: زیرساخت های مورد نیاز در حوزه سلامت همراه هم در کشور دارای وضعیت مطلوبی است و بهره برداری از سرویس های کاربردی و جدید حوزه سلامت بر بستر این شبکه، زمینه خوبی برای پیشگیری و بهبود سلامت در میان عموم مردم فراهم کرده است.

وی با اشاره به محورهای پنجمین کنگره بین ‌المللی «سلامت همراه» اعلام کرد: سلامت همراه و واقعیت مجازی، سلامت همراه در مدیریت بحران، مدیریت و سیاستگذاری اطلاعات سلامت، سلامت همراه در تصویرپرداری پزشکی و کاربرد سلامت همراه در بیماری های گوارش، کبد و پیوند اعضا از محورهای این کنگره است.

سلیمان پور تصریح کرد: امیدواریم دستاوردهای این کنگره به استفاده بیشتر از کاربرد فناوری‌های نوین در سلامت همراه و سیستم اطلاعات سلامت در کشور منتهی شود.

وی افزود: علاقمندان با مراجعه به نشانی mhealth.sums.ac.ir می توانند برای ثبت نام جهت ارسال مقاله، شرکت در همایش و یا شرکت در کارگاه های آموزشی اقدام کنند.

خاطر نشان می شود، Mobile Health یا سلامت همراه، اصطلاحی است که برای برنامه های کاربردی که در زمینه طبابت و سلامت عمومی توسط دستگاه های ارتباطی همراه پشتیبانی می شوند به کار می‏ رود.

کد خبر 1243718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha