کنگره« استاد فکر» در قم آغاز بکار کرد

کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی با عنوان استاد فکر با پیام آیت الله جعفر سبحانی امروز در قم آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم،کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی با عنوان استاد فکر با پیام آیت الله جعفر سبحانی امروز در قم آغاز بکار کرد.

 


در بخشی از پیام آیت الله سبحانی آمده است؛ فقید سعید آیت الله مصباح از دوران جوانی تقوا پیشه بوده و زیر نظر اساتید روح پرور نظیر مرحوم آیت الله طباطبایی و مرحوم آیت الله بهجت تکامل روحی و معنوی در پیش گرفت. آثار علمی و کلامی و اخلاقی ایشان حاکی از آن است که پیوسته خواهان این بود که جوانان نیز همین راه را بپیمایند و از این نظر حقی بزرگ بر نسل حاضر دارد که از آثار او و یا دروس بهره‌مند شده و خواهند شد.

 



حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی نیز در این کنگره با اشاره به شخصیت علمی آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان از شخصیت‌های شاخص حوزه علمیه بود و نقش ممتازی در تربیت شاگردان برجسته در حوزه علوم انسانی و کادر سازی در این حوزه داشت.

 



رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی نظریه پردازی انقلابی و مصداق مجاهد فی سبیل الله بود تصریح کرد: ایشان بدون نگرانی و با اخلاص در دوره‌های مختلف انقلاب در عرصه‌های مختلف جهادی و علمی حضور داشت.

 



حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی نیز در این کنگره آیت الله مصباح یزدی را دارای منطقی قوی و دانش بروز برای پاسخگویی به نیاز دانشجویان دانست و گفت: ایشان با مسایل روز آشنا بود و در بسیاری از موضوعات بروز و استادانه نظر می‌دادند.

 

 

مدیر دفتر رهبر معظم انقلاب در قم ادامه داد: استاد مصباح یزدی مسئله ولایت فقیه را از عمق جان پذیرفته بود.

 

 

وی علامه مصباح یزدی را صاحب نظر در حوزه دانست و گفت: آیت الله مصباح یزدی وقت زیادی را برای بیان نقادی و دیدگاه‌های علمی در حوزه علوم انسانی گذاشتند که بسیاری از این آثار در جامعه کاربرد دارد.

 


حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی در پایان به نقش جریان‌های انحرافی برای ضدیت با افکار ایشان اشاره کرد و گفت: این جریان‌ها تلاش بسیاری کردند تا علامه را در جامعه تخریب کنند، اما راه به جایی نبردند.
 

کد خبر 1243749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha