مراسم نکوداشت روز سربیشه برگزار می‌شود

فرماندار سربیشه از برگزاری مراسم نکوداشت روز سربیشه در ۲۶ دی خبر داد و گفت: همزمان با این مراسم چندین تفاهم نامه سرمایه گذاری در راستای توسعه اشتغال در سربیشه امضا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سربیشه، محمدرضا لکزایی اظهارداشت: برای مردم ولایتمدار سربیشه افتخار بزرگی است که روزشان با نام شهدا شده و در تقویم و تاریخ منطقه ثبت می‌شود.

 


وی ادامه داد: روزهای متفاوتی در سال‌های گذشته برای نامگذاری روز سربیشه پیشنهاد شد اما در نهایت ۲۶ دی ماه با تایید شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید.

 


فرماندار سربیشه، اظهار داشت: ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ مردمان سربیشه حماسه آفریدند و ۲۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

 


لکزایی تصریح کرد: این شهدا ۲۶ دی همان سال با حضور باشکوه مردم تشییع شدند و این روز در تاریخ این دیار به ثبت رسید.

 


فرماندار سربیشه با بیان اينکه یاد و نام شهدا باید همیشه در زندگی جریان داشته باشد، گفت: ۲۶ دی ماه مراسم روز سربیشه باید هرچه باشکوه‌تر و با برنامه های ويژه برگزار شود.

 

*یادواره شهدا و انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری جلسات محوری نکوداشت روز سربیشه

لکزایی به برنامه های مهم مراسم نکوداشت روز سربیشه اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه اشتغال در شهرستان جلسه انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری و برگزاری یادواره شهدا دو جلسه محوری روز سربیشه خواهد بود.

 


فرماندار سربیشه به داشتن پدران علم در شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: با توجه به این امر مهم تجلیل از مفاخر شهرستان یکی از برنامه های مهم مراسم روز سربیشه است.

 


وی نشست دست اندرکاران مراسم نکوداشت روز سربیشه با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی را از دیگر برنامه های این روز عنوان کرد و افزود: تهیه شعار روز سربیشه، طراحی لوگو ویژه روز سربیشه، فراخوان انشاء بین دانش آموزان مدارس، برگزاری نمایشگاه، طراحی پوستر و رونمایی آن، تهیه کلیپ و تولید محتوا در خصوص شهدای روز سربیشه و همچنین دستاوردهای دولت در شهرستان را از دیگر برنامه های روز سربیشه دانست.

 


لکزایی همچنین از انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری در راستای توسعه اشتغال در سربیشه خبر داد و گفت: در این روز تفاهم نامه احداث کشتارگاه طیور، طرح گلخانه های کوچک مقیاس، تولید دستکش کارگری، تولید نخ استریژ و ۲ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای طالب آباد و روستای اسلام آباد شکری در راستای اشتغال زایی امضا می شود.

 


وی همچنین از حضور مسئولان استانی و کشوری در مراسم نکوداشت روز سربیشه خبر داد و گفت: با توجه به صحبت های انجام شده امیدواریم حضور معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری در روز نکوداشت روز سربیشه داشته باشیم.

 


لکزایی اطلاع رسانی برنامه های نکوداشت روز سربیشه را بسیار مهم دانست و افزود: در راستای محقق شدن این مهم رسانه های شهرستان و رسانه های استان ما را یاری نمایند.

 

*تشکیل ۸ کمیته تخصصی نکوداشت روز سربیشه

مسئول دبیرخانه دائمی نکوداشت روز سربیشه با اشاره به اینکه ۸ کمیته تخصصی این مراسم تشکیل شده است، گفت: کمیته فرهنگی و اجتماعی با مدیریت حوزه علمیه، کمیته ایثارگران با مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته اشتغال و سرمایه گذاری با مدیریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امور جوانان با مدیریت ورزش و جوانان شهرستان، کمیته امور زنان با مدیریت امور بانوان فرمانداری، کمیته امنیت با مدیریت نیروی انتظامی، کمیته فرهنگ و هنر و رسانه بت مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته پشتیبانی با مدیریت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان می باشد.

 


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری ۱۱ جلسه تاکنون برای این مراسم خبر داد و افزود: تعداد ۸ جلسه توسط کمیته ها و سه جلسه هم افزایی و هماهنگی در فرمانداری سربیشه با حضور فرماندار برگزار شده است.

 


لازم به ذکر است نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ دی ماه برای بازدید علاقه مندان دایر می باشد.

 

 

 

 

کد خبر 1243760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha