سرمایه گزاری  هشت هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری استان مرکزی

حسینی گفت: هشت هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال امسال در حوزه گردشگری این استان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حسن حسینی امروز (11 دی) با اشاره به سرمایه گزاری های انجام شده در حوزه گردشگری در جمع خبرنگاران گفت:  برای این حجم سرمایه‌گذاری ۳۲ مورد مجوز احداث تاسیسات گردشگری با ۶۷۶ فرصت شغلی مستقیم و بیش از یک هزار فرصت شغلی غیرمستقیم صادر شده است.

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه راه‌اندازی مجتمع‌های گردشگری، بخش عمده‌ای از حجم سرمایه‌گذاری متقاضیان استان مرکزی در سال جاری را به خود اختصاص داده است، افزود: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در ۲۹ حوزه از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، سفره‌خانه سنتی، مجتمع خدمات بین‌راهی و گردشگری سلامت انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی با آورده شخصی انجام می‌شود، ادامه داد: افرادی که متقاضی تسهیلات باشند با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای استفاده از تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

 

این مقام مسئول برگزاری و تشکیل پنج نشست کمیته برنامه‌ریزی گردشگری،را از برنامه های حوزه گردشگری در سال جاری دانست و خاطر نشان کرد: افتتاح ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در روستای مزور محلات و اقامتگاه سنتی در تفرش، راه اندازی مزرعه گردشگری کشاورزی دهیار در محلات نیز از جمله عملکرد این اداره کل در حوزه گردشگری در سال جاری است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی همچنین به برگزاری ۲۴ رویداد گردشگری در استان مرکزی اشاره کرد وادامه داد: صدور هشت پروانه بهره‌برداری، تمدید چهار مورد مجوز گردشگری و ارزیابی هشت مورد کیفیت خدمات گردشگری از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری بوده است.

 

حسینی ادامه داد: ۱۴۰ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری، تمدید پروانه ۴۰ دفتر خدمات مسافرتی، صدور ۳۳ کارت راهنمایان گردشگری و جهانگردی و صدور ۲۰۰ گواهینامه دوره‌های کوتاه مدت گردشگری نیز از دیگر اقدامات این مجموعه در سال جاری است.

کد خبر 1243764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha